درک نقاشی‌ های آبستره و انتزاعی

درک نقاشی‌ های آبستره و انتزاعی

نقاشی‌های انتزاعی و آبستره سرشار از رنگ، اشکال و طرح‌هایی هستند که لزوما شبیه به هیچ چیز نیستند و کمتر به شی مشخصی در دنیای واقعی شباهت دارند.. گرچه می‌توانند نمایانگر شی‌ای در دنیای واقعی باشند، اما این اشیا به گونه‌ای تحریف شده‌ و تغییر شکل داده‌ اما تغییر ماهیت نداده‌اند. هدف اصلی یک نقاشی رنگ روغن آبستره این است که از کیفیت فرمی برای برتری جستن از بازنمایی فرم هنری استفاده کند. در نگاه اول کشیدن نقاشی‌های آبستره در نظر بسیاری سهل و ممتنع است در حالی‌که انرژی و وقت زیادی برای آفرینش آن‌ها صرف شده است. هنر انتزاعی به به نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی گفته می‌شود که اشیایی را به تصویر می‌کشند که در دنیای واقعی یافت نمی‌شوند. این نوع از هنر شامل هیاکل، رنگ‌ها و حتی فرایند خلق اثر هنری نیز می‌شود. تشخیص هنر آبسترۀ مدرن به دلیل چشم‌نواز و جذاب بودن آسان است و باعث می‌شود در میان سایر سبک‌های هنری متمایز باشد.

عکس‌العمل شما در مواجهه با اولین نقاشی‌هایی انتزاعی‌ای که دیده‌اید چه بوده است؟

درواقع هنر انتزاعی از خط، شکل و رنگ استفاده می‌کند تا پرتره‌هایی از چیزهایی را که مستقیما از نمایه‌های تصویری معمول از چیزها در دنیای واقعی مستقل هستند، بسازد. در طول سال‌های زیادی هنرمندان انتزاعی متعددی بوده‌اند که آثار هنری را ایجاد کرده‌اند که واقعا الهام‌بخش هستند. هنر انتزاعی می‌تواند شامل نقاشی، مجسمه‌سازی، و دیگر اشکال هنری باشد. هر شکل از هنر انتزاعی داستان خود را بازگو می‌کند و می‌تواند با روش‌های مختلفی، بسته به اینکه چه‌کسی به‌دنبال آن است، رمزگشایی شود.
 
اکنون هر فرد معمولی در بازدید از یک گالری می‌تواند هنر انتزاعی را در میان سایر آثار به نمایش درآمده تشخیص دهد. این امر به این دلیل آسان است که نقاشی‌های آبستره با جلوه‌ای تعمدی از رنگ‌ها، خطوط و نمادهای تصویری خلق می‌شوند و در میان سایر آثار جذابیت بیشتری دارند و چشمگیر و مشخصند.
 
نقاشی‌های آبستره تفاسیری جدی می‌توانند با خود داشته باشند، آنها چیزی که در ظاهر به نظر می‌‌رسند نیستند، بنابراین نباید با ظاهرشان قضاوت شوند. جادوی این نقاشی‌ها در پشت ظاهرساده‌شان نهفته است؛ جایی که خودشان را در چشم کسانی که به آن نگاه می‌کنند نمایان می‌سازند.
 
هنر آبستره ممکن است در کسی احساسات عمیق برانگیزد در حالی که فرد دیگری با رواقی‌‎گری به آن خیره شود. واکنش به این نقاشی‌ها به اندازه خودشان گونه‌گون است. آبستره نوعی از هنر است که ببینده را با بی‌همتایی و خاص بودنش میخکوب نگه می‌دارد.

زیبایی شناسی نقاشی آبستره

نقاشی آبستره برشی نازک، جزئی و کامل است از نمایش دنیای طبیعی اما از روایتی مختص به نقطۀ دید هنرمند. هدف اصلی آن انتقال احساسات و عواطف بدون تکیه بر محیط است و به مخاطبان هنر می‌آموزد تا دخالتی در برداشت خود از اثر هنری نداشته‌باشند.
 
به هنر آبستره به عنوان تصاویری که روح را تغذیه می‌کنند اشاره شده‌است. این سبک از هنر، برخلاف سایر مکاتب، از به تصویرکشیدن هر چیزی در دنیای طبیعی کاملا اجتناب می‌کند. بدین منظور که یک نقاشی زمانی کاملا انتزاعی محسوب می‌شود که در مبهم‌ترین و تحریف‌شده‌ترین شکل، که به شی قابل تشخیصی در دنیای واقعی شباهتی نداشته باشد.
 
با وجود این ویژگی نقاشی‌های انتزاعی بعضی اوقات می‌توانند نمایندۀ اشیا دنیای واقعی باشند اما نه به‌صورت معمول بلکه در شکل‌های تحریف شده و نامعمول. در ظاهر بسیاری از نقاشی‌های رنگ روغن انتزاعی به‌راحتی قابل کشیدن هستند اما در حقیقت تلاش و کار فراوانی برای خلق یک اثر زیبای رنگ روغن انتزاعی لازم است.
 
تفاوت اصلی نقاشی انتزاعی یا آبستره با نقاشی‌های دیگر در این است که هر مخاطب با توجه به نوع شخصیت و روحیه‌ای که دارد از آن برداشت متفاوت می‌کند. هدف اصلی این نوع هنر به تصویر کشیدن طبیعت و محیط پیرامون نیست بلکه نفوذ به عمق فکر و احساس بیننده بوده است و بیننده از اینکه این فرصت به وی داده شده است تا بتواند نتیجه‌گیری منحصر‌به فرد‌ خود را از تصویر بیان کند احساس رضایت می‌کند، گویی خود، خالق اثر بوده است.
 
اگر بگوییم نقاشی آبستره غذای روح است اغراق نکرده‌ایم؛ در این نوع هنر، برخلاف سایرشکل‌های هنری، هیچ‌گونه تصویربرداری از طبیعت و محیط اطراف صورت نگرفته است تا روح بیننده بتواند با آن ارتباط عمیق برقرار کند. بیننده برای اینکه بتواند این نوع تصاویر را درک بکند باید به دقت نگاه کرده و عمیق بیندیشد تا بتواند ارتباطی که می‌خواهد را برقرار کند و همین موضوع باعث می‌شود این ارتباط عمیق باشد. یکی از ویژگی‌های اصلی این نوع نقاشی، نامفهوم و غیرعادی بودن آن است. این نوع تصاویر شاید هیچ شباهتی به دنیای عادی نداشته باشند.
 
۲۰ فروردین ۱۳۹۸


محصولات مشابه
  • Build a track + setting. میکس., the mastering, etc. lyrics

    Build a track + setting. میکس., the mastering, etc. lyrics

    Build a track + setting. میکس., the mastering, etc. of poetry, under the terms of the company ملودین with the management of the composer and the singer of raised pop music, "Hamid chitsaz" Holding کلاسهای sight reading and the preparation of special sound of readers *Orders, mixing and mastering by the Company be accepted* *Order the preparation of poetry, of poets raised by the Company be accepted* *Preparation and production of the album with the permission of the guidance by the company is accepted.* *For more information with the phone number below call to be achieved* 09195149701__09364611520 http://hamid-chitsaz.blogfa.com

    هنری تهران
  • گروه موسیقی سنتی و ارکستر آذری

    گروه موسیقی سنتی و ارکستر آذری

    گروه موسیقی سنتی،شامل سازهای سنتور،ویلن،تار، تمبک و دف و خواننده و یا بخشی از آنها میباشد. گروه موسیقی آذری،شامل سازهای گارمون،نقاره،کیبورد، گیتار و خواننده و یا بخشی از آنها میباشد. همچنین این مؤسسه،آماده است جهت مراسم و جشنهای شما عزیزان، گروههای مختلفی همچون: گروه نی و دف، سازو دهل،گروه عاشق، گروه رقص سماع ، دی جی خانم و آقا اعزام نماید. گروههای موسیقی این مؤسسه، همه از هنرمندان باسابقه، باشخصیت و میانسال میباشد که نمونه ای از اجراهای آنها را میتوانید در صفحه اینستگرام مشاهده فرمایید.کافیست عنوان آگهی رو به فارسی درج کنید. تهران هستیم. با تشکر

    هنری تهران
  • تدریس کیبورد *** ارگ ***

    تدریس کیبورد *** ارگ ***

    آسان و ارزان هنرمند و نوازنده ماهر شوید تدریس خصوصی در منزل شما دوستان بدون محدودیت سنی خانم و اقا اموزش طریقه صحیح انگشت گذاری روی کیبورد اموزش اکوردهای اصلی و کوروماتیک همین حالا شروع کنید ** در هر سنی که باشید می توانید ** موسیقی غذای روح انسان است 09194260919 تلگرام 09194260919

    هنری تهران
  • أخبار IBNA:

    أخبار IBNA:

    محمد رضا_یوسفی ، الأدب ، أدب الأطفال ، کاتب_الطفل

    هنری تهران