تابلو نئون پلاستیک چیست و چگونه ساخته و طراحی می شود ?




تابلو نئون چیست ؟
یکی از انواع تابلوهای تبلیغاتی که درگذشته بیشتر مورد استفاده بوده تابلو نئون پلاستیک می باشد این تابلوها قبل از ورود تابلوهای چلنیوم در بازار موجود بودند و در واقع سرآغازی برای ساخت تابلو چلنیوم محسوب می شود . ساخت و نصب تابلوهای تبلیغاتی به روش نئون پلاستیک تقریبا شبیه چلنیوم است با این تفاوت که جنس حروف از پلکسی گلاس می باشد . پلکسی گلاس ازنوعی پلی کربنات شفاف بدست آمده است که بسیار شفاف و شبیه شیشه است اما شیشه نیست طلق است و مقاومت بیشتری نسبت به شیشه دارد . در واقع  تابلو پلکسی گلاس تابلویی است که در آن  فلز بکار نرفته است و تماما از ورق های پلاستیکی مانند سامپکس و ییرلانگ برای ساخت آن استفاده شده است . برای روشنایی هر دو از لامپ های LED و SMD استفاده می شود  اما در مدل نئون شیشه ای نور تولید شده توسط گاز نئون تامین می گردد و با ترکیب این گاز با فلوئور می توان به رنگهای متنوع دلخواه دیگری دست یافت .
آشنایی با نحوه ساخت تابلو نئون شیشه ای :
برای ساخت این مدل تابلو نئون ، از شیشه ای بی رنگ و شفاف استفاده می شود که حروف نئون با توجه به سفارش مشتری با حرارت به شکل های مدنظر خم و چم می شود و سپس با استفاده از گاز نئون پر می گردد . با استفاده از اتصال الکترود به دو سر تابلو نئون و دادن ولتاژ مناسب به  دو سر آن ، گاز نئون موجود در داخل شیشه نور تولید می کند . پس از دریافت سفارش تابلو نئون ابتدا شیشه های خام نئون خریداری و از بازار تهیه می شود این شیشه ها به شکل کروی بوده و داخل آنها خالی می باشد سپس دستگاه نئون ساز توسط حرارت و فشار هوا این شیشه های توخالی را به فرم دلخواه در می آورد .
تفاوت تابلو حروف برجسته چلنیوم با نئون پلاستیک :
جنس زوار تابلو چلنیوم از آلیاژهای فلزی یا آلومینیوم بر روی پلکسی گلاس است در حالی که زوار نئون پلاستیک از جنس پلاستیک می باشد .
روشنایی تابلوهای تبلیغاتی متغاوت است . نور تابلو برجسته چلنیوم با استفاده از لامپ های LED تامین می گردد در صورتی که در گذشته نور تابلوهای نئون پلاستیک از طریق نصب لامپ های مهتابی در داخل باکس تابلو تامین می شد که با ورود لامپ های SMD استفاده از لامپ های مهتابی جای خود را به لامپ های SMD داد . اما در مورد نئون شیشه ای نور از طریق گاز نئون تامین می گردد.
در تابلوهای چلنیوم نور فقط از روبرو و از سطح کار متصاعد می شود در حالی که شیوه ساخت تابلو نئون پلاستیک به گونه ای است که نور هم از سطح و هم از زوار یا شکاف تعبیه شده بر روی حروف منعکس می گردد .
تعرفه های تابلو تبلیغاتی با توجه به جنس رویه و بدنه و ساختار آنها کاملا متفاوت است . قیمت تابلو برجسته به علت مدرن بودن و استفاده از لامپ های LED و درخشندگی و دوام بیشتر نسبت به تابلو نئون پلاستیک  بیشتر می باشد  .
حروف برجسته قابلیت انعطاف پذیری سریع و راحت تری نسبت به حروف نئون پلاستیک دارند .

منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب
۱۳ دی ۱۳۹۷
saftysign


محصولات مشابه
  • لوله مقوایی(بسته بندی دراژه شکلاتی--اسمارتیز)

    لوله مقوایی(بسته بندی دراژه شکلاتی--اسمارتیز)

    شرکت پارس دلتا پاک تولید کننده لوله های مقوایی بهداشتی برای بسته بندی انواع دراژه شکلاتی وکاکائویی(اسمارتیز) لوله های مقوایی با استفاده از بهترین مقوایی وارداتی با لایه داخل پلی اتیلن تولید میشود ودارای پروانه بهداشتی ساخت از وزارت بهداشت است. سایر تولیدات شرکت پارس دلتاپاک را میتوانید در سایت شرکت مشاهده فرمایید.انواع قوطی مقوایی در ابعاد و مدلهای مختلف برای بسته بندی خشکبار.میوه خشک.پسته.شکلات.چای.پودر قهوه.دمنوش و... قوطیهای مقوایی علاوه بر استحکام و زیبایی بدلیل قابل بازیافت بودن بعنوان ظروف دوست دار محیط زیست شناخته شده ودر اکثر نقاط جهان برای بسته بندی موادغذایی پوشاک لوازم آرایشی وبهداشتی و.. مورد استفاده قرار میگیرد.

    متفرقه تهران
  • دستگاه فرز CNC چوب و mdf

    دستگاه فرز CNC چوب و mdf

    برنا ابزار طوس بزرگترین تولیدکننده دستگاه های cnc در ایران دستگاه cnc فرز منبت چوب این دستگاه قابلیت منبت کاری سه بعدی بر روی انواع فرآورده های چوبی، تفلون، ارتالون و مواد نرم را داراست. مزایا قابل توجه این دستگاه شامل: قابلیت نصب روتاری جهت منبت کاری سطوح گرد(برای پایه ستونها ،نرده ها،و...) *قابلیت نصب وکیوم با میز های مکنده آبی و روغنی جهت نگه داشتن آسان قطعه کار *حکاکی و برشکاری روی ورق کامل mdf *ساخت دستگاه در سه سایز کوچک،متوسط و بزرگ *سرو موتور 750 دلتا *کنترلر: رادونیکس *اسپیندل: 6kw/قابل ارتقا با نظر مشتری ریل ها: lmguid گیربکس خورشیدی با کمترین لقی *سیستم حرکتی محور ها:دنده شانه مورب و بال اسکرو *قابلیت نصب تولچنج با حداقل 6 پارکینگ و بیشتر *یک سال گارانتی/ده سال خدمات پس از فروش/نصب و راه اندازی رایگان آموزش کامل اپراتور به صورت رایگان *فروش به صورت 50 درصد نقد و50 درصد اقساط بدون بهره *ارائه معرفی نامه جهت دریافت وام 36 ماهه دانش بنیان در صورت درخواست مشتری (داشتن جواز کسب مرتبط و معتبر الزامیست) **خرید بدون واسطه از دفتر مرکزی شرکت دانش بنیان برنا ابزار طوس در تهران

    متفرقه تهران
  • ماسه دانه بندی سیلیس وپودر سیلیس میکرنیزه

    ماسه دانه بندی سیلیس وپودر سیلیس میکرنیزه

    کارخانه تولیدی ودانه بندی سیلیس شرکت پارس سیلیس محصولات خود: سیلیس ومیکروسیلیس.انتراسیت وسیلیس میکرونیزه را درانواع وکیفیت های: سیلیس ممتاز، سیلیس درج یک و سیلیس درجه دو درسیلیس مش های گوناگون مطابق با استاندارد،مش 325،قیمت سیلیس مناسب، صنایع مختلف:سیلیس شیشه،سیلیس سندبلاست،سیلیس تصفیه آب ،سیلیس تصفیه فاضلاب وانتراسیت(کربنبه عنوان بوگیر و...)،سیلیس فیلترهای شنی استخر،سیلیس میکرونیزه (سیلیس مش 325،280،230)،پودرسیلیس لعاب و سرامیک ،میکروسیلیس ،سیلیس کاشی،سیلیس دربتن،رنگ و رزین،چسب،لاستیک،خاک نسوز فولاد ،سیلیس لوله های پلیمریGRP وکربنات کلسیمتا مش2500،ماسه سیلیس فیلترشنی و... تامین می نماید. شما عزیزان میتوانید جهت هرگونه درخواست و همچنین مشاوره از طریق شماره تماس های زیر با ما در ارتباط باشید موبایل : 09189519868

    متفرقه همدان
  • دستگاه رطوبت ساز 1 و 2 اسب بخار مه پاش قارچ

    دستگاه رطوبت ساز 1 و 2 اسب بخار مه پاش قارچ

    جهت تامین رطوبت در سالن های پرورش قارچ ، دامداری ، گلخانه و دامداری دستگاه رطوبت ساز پروانه ای یک اسب یا همان مه پاش یکی از مقرون به صرفه ترین دستگاه های موجود در بازار می باشد. همچنین از کیفیت و استحکام در برابر زنگ زدگی دوام بالای دارد و به دلیل استفاده از رنگ کوره ای الکترواستاتیک مقاوم در برابر زنگ زدگی می باشد. رطوبت ساز های پروانه ای یا همان مه پاش ها در مدل های مختلفی بسته به نوع و ابعاد سالن تولید می شوند و بر اساس قدرت موتور به چند دسته تقسیم می شوند: رطوبت ساز پروانه ای نیم اسب بخار رطوبت ساز پروانه ای یک اسب بخار رطوبت ساز پروانه ای یک و نیم اسب بخار [رطوبت ساز پروانه ای دو اسب بخار](https://mehbaran.com/product/two-hp-butterfly-humidify-machine/) ارسال به کل ایران پیج تخصصی رطوبت ساز مه باران در [اینستاگرام](instagram.com/rotubatsaz) رطوبت ساز پروانه ای در ارومیه / رطوبتساز یک اسب بخار قارچ / رطوبت ساز در ارومیه / رطوبتساز قارچ در ارومیه / مه پاش قارچ در ارومیه / مه پاش قارچ دکمه ای در ارومیه / خرید مه پاش قارچ در ارومیه / قیمت مه پاش قارچ دکمه ای در ارومیه / رطوبت ساز یک اسب بخار در ارومیه / رطوبت ساز دو اسب بخار در ارومیه / رطوبت ساز نیم اسب بخار در ارومیه

    متفرقه آذربایجان غربی