معرفی فلوکنترلر و انواع آن

اندازه‌گیری فشار یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در تمامی صنایع کاربرد داشته و مهم می‌باشد. فلوکنترلر با داشتن این توانایی جهت اندازه‌گیری دقیق فشار می‌تواند تا حد زیادی شما را در این زمینه یاری نماید. علاوه بر این، ابزار مذکور جهت اندازه‌گیری دما نیز کاربرد دارد.
فلوکنترلر یا فشارسنج یکی از کاربردی‌ترین و پرنیاز ترین محصولاتی است که در اکثر آزمایشگاه‌های فنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار می‌تواند به راحتی جریان گاز را اندازه گرفته و به همین دلیل یکی از مهم‌ترین ابزارها در صنعت شیمی و مهندسی شیمی می‌باشد. در یک فشارسنج MFC یک سنسور نرمال یا سنسور فشار قوی برای اندازه‌گیری جریان استفاده می‌شود. بسیاری از این ابزارها قابلیت استفاده برای چندین گاز به کل MFC های گازی چند کالیبره دارند.
برخی از این ابزار دارای خروجی و ورودی آنالوگ بوده و برخی دیگر نیز ورودی و خروجی‌شان دیجیتال است. به راحتی می‌توان از ورودی دیجیتال یک همچین ابزاری برای نمایش میزان جریان ورودی استفاده نمود تا به درستی بتوان آن جریان را کنترل کرد. نحوه استفاده از این محصول نیز بسیار ساده می‌باشد. کافی است تنها فشارسنج با ورودی و خروجی دیجیتال را به کامپیوتر وصل کرد تا توسط نرم‌افزار، جریان گاز مشاهده و کنترل شود.
برای انتخاب این وسیله باید شرایط زیر مورد بررسی و توجه قرار گیرد.
  1. شرایط فشار
  2. دما
  3. نوع گاز
  4. خورنده بودن گاز
  5. حداکثر جریان گاز
  6. کمترین جریان گاز

انواع فلوکنترلر

این فشارسنج دارای انواع مختلفی است که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

فشارسنج جرمی brooks سری GF100

این ابزار برای نیمه هادی­ها طراحی شده و نیازمند به یک جریان انتقال تمام فلزی با خلوص بالا است. از جمله ویژگی‌های برجسته این محصول موارد زیر می‌باشد:
  1. تنظیمات فوق سریع 300 میلی ثانیه‌ای
  2. حساسیت اختیاری به فشار گذرا
  3. مقاوم در برابر خوردگی برای محل قرارگیری اتصالات
  4. قابلیت برنامه‌ریزی گاز و برد Multiflo
  5. نمایش منطقه‌ای
  6. سطح خیس شده بسیار اندک
  7. سنسور Hastelloy
 

فشارسنج جرمی MFC شرکت ALICAT بدون نمایشگر

این ابزار، بسیار دقیق، کاربردی، دارای ابعاد مناسب و ایده‌آل برای مشتریان می‌باشد. خانواده فشارسنج‌های BASIS اختصاصی برای ارائه بسته‌ای دقیق، اقتصادی، سریع، راحت برای نصب و یکپارچه سازی فرایند طراحی ساخته‌شده است. این محصول ارزشمند با سرعت پاسخ بالا معادل 100 میلی ثانیه، به صورت Real Time به نوسانات جریان بالادست واکنش نشان می‌دهد و یک جریان یکنواخت و دقیق را در پایین‌دست کنترل می‌کند.

فشارسنج جرمی بروکز MFC Brooks

در فشارسنج جرمی به منظور بهبود کیفیت محصول از روش sparging استفاده می‌شود. Sparging پاشیدن تزریق گاز به داخل مایع می‌باشد. روش‌های متنوع و متفاوتی برای این‌که گاز در معرض مایع قرار می‌گیرد استفاده می‌شود و این سیستم دمنده هوا، حباب‌ساز، پخش‌کننده، تزریق کننده و کربناتور نامیده می‌شود.
از این روش در بسیاری از صنایع استفاده می‌گردد. از جمله آن‌ها می‌توان به صنعت غذا و نوشیدنی از جمله شرکت‌های تولید نوشابه و ماءالشعیر نام برد. به دلیل استفاده از این روش، نیاز به ابزاری مانند این ابزار بیش‌ازپیش احساس می‌شود، زیرا باید دقیقاً میزان گازهای وارد و خارج‌شده را اندازه‌گیری نمود.
 
۱۳ مهر ۱۳۹۸


محصولات مشابه
  • جک تخت بیمارستانی و برانکارد اصل ترکیه

    جک تخت بیمارستانی و برانکارد اصل ترکیه

    مرکز فروش جک گازی اصل ترکیه فروش جک گازی درب هواپیما فروش جک گازی صنعتی در تمام سایزها ونیوتن ها فروش جک گازی تجهیزات و دستگاه های صنعتی فروش درب خفاشی برای تمام خودروها فروش جک گازی یخچال صنعتی فروش سری جک گازی انواع مدلی های فلزی .پلاستیکی . سیبکی .تسمه ای فروش جک گازی تجهیزات پزشکی برانکارد .ماساژور و.... فروش جک گازی ضامن دار تخت جراحی برای تمام قسمت ها و فروش جک گازی ضامن داردر طول ها و قدرت های ( نیوتن) مختلف فروش قطعات جک گازی فروش جک گازی صندوق عقب ماشین برای تمام خودروهای ایرانی و خارجی وغیر فابریک نصب شده فروش جک گازی فروش جک گازی کاپوت خودرو فروش جک گازی تردمیل فروش جک گازی تخت خواب کمجا .باکسی .ستکا.تاشو.اسکانیا و.... ثبت سفارس در سایت سایت فروشگاهی جهت خرید انلاین ***http://faico110.com/***

    ابزار و یراق آذربایجان شرقی
  • جوراب کابل کشی

    جوراب کابل کشی

    جوراب‌های کابل کشی از نوع توری، برای جفت کردن نقطه میانی در طول کابل قابل استفاده هستند که از رنج ۶ میلی متر تا ۱۳۰ میلی متر برای انواع کابل‌های استاندارد با قطر‌های مختلف ساخته شده اند. در جا‌هایی که یک کانکتور در انتهای کابل وجود دارد نیز از این نوع استفاده می‌شود. جوراب‌های کابل کشی نوع تک چشم برای بار‌های متوسط و سنگین مناسب هستند و تنها از ته می‌توانند کشیده شوند. جوراب‌های کابل کشی نوع دو چشم هم مانند نوع قبل، برای بار‌های متوسط و سنگین مناسب هستند و مزیت اصلی آن‌ها در مقایسه با نوع تک چشم این است که می‌توانند در طول کابل کشیده شوند.

    ابزار و یراق تهران
  • فروش دستگاه رزوه زنی (رولینگ) میلگرد

    فروش دستگاه رزوه زنی (رولینگ) میلگرد

    **کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش درجه یک را از ما بخواهید** ما در گروه صنعتی شاهکار اندیش مفتخریم که تنها تولید کننده دستگاه رزوه زنی(رولینگ) میلگرد در ایران می باشیم و مجموعه ای شامل دستگاهی با کیفیت ، قیمت رقابتی و خدمات پس از فروش بی نظیر را برای شما فراهم کرده ایم. دستگاه های رزوه زنی ما در دو مدل تولید می شود. ویژگی های دستگاه:(باتوجه به مدل دستگاه متفاوت است) *سر(head) کاملا فولادی دستگاه (برعکس نمونه های خارجی، که عمر پایینی دارند) *توان: 4.5 تا 5.5 کیلو وات *ظرفیت: 200 تا 800 قطعه در روز *امکان کار روی میلگرد های: سایز 16 تا 40 *طول رزوه روی میلگرد: 13 و 25 سانتی متر خدمات پس از فروش: * 5 سال گارانتی تعویض (شامل تمامی قطعات دستگاه حتی گیربکس یا بدنه) *راه اندازی، نصب، آموزش و پشتیبانی رایگان (پس از ارسال دستگاه، کارشناسان شرکت جهت نصب و راه اندازی به هر نقطه از ایران اعزام می شوند) *خدمات پس از فروش مادام العمر (تمامی قطعات دستگاه، در شرکت موجود می باشد و در صورت نیاز به تعمیر ظرف مدت یک ساعت برای مشتری ارسال می شود) مزایای خرید دستگاه رزوه زنی شاهکار اندیش: *کیفیت بالای بدنه و قطعات *سرعت بالا رزوه زنی و سادگی کار با دستگاه *امکان تعمیرات سریع و آسان *کاهش هزینه ها و افزایش سرعت ساخت و ساز *قیمت مقرون به صرفه دستگاه *ارسال سریع و مطمئن به سراسر کشور *خدمات پس از فروش گسترده و مادام العمر جهت گرفتن مشاوره تخصصی و درخواست قیمت با ما تماس بگیرید.

    ابزار و یراق تهران
  • سختی سنج رنگ / سختی سنج مدادی / سختی سنج قلمی

    سختی سنج رنگ / سختی سنج مدادی / سختی سنج قلمی

    سختی سنج مدادی جهت تعیین سختی رنگ و انواع پوششها . ساخت شرکتهای اروپایی و چینی سختی سنج مدادی ساخت کمپانی TQC هلند. سختی سنج مدادی ساخت Shanghai Modern چین سختی سنج مدادی ساخت کمپانی Sheen انگلستان سختی سنج مدادی همراه با 16 عدد مداد. سختی سنج قلمی سختی سنج فنری سختی سنج رنگ سختی سنج پاندولی سختی سنج کونیگ سختی سنج پرسوز

    ابزار و یراق البرز