6 روندی که منجر به شکل گیری رفتار مشتریان در سال جاری خواهند شد


به نظر می رسد سال 2018 اندکی چالش برانگیزتر از گذشته خواهد بود. زمانی که ما به بررسی تغییرات فرهنگی کوچکی که منجر به تغییر می شوند، می پردازیم، به نظر می رسد انتظارات مشتریان نسبت به گذشته تغییر کرده است. سازمان Cultural Insight تحقیقاتی را به منظور تعیین روندهای جهانی در سال 2018 انجام داده است. در اینجا به شش روندی که منجر به شکل گیری رفتارهای مشتریان در سال 2018 خواهند شد، می پردازیم:
1. چندگانگی:
ما انتظار داریم محصولات همواره چندین مورد از حواس را مورد خطاب قرار دهند تا تجربه جدیدی را برای ما به ارمغان بیاورند.
افراد به دنبال تجارب چندگانه و چندجانبه هستند. ما همواره با تجارب حسی خود بزرگ شده ایم، اما امروزه شاهد تغییر یا حتی سردرگمی توسط برخی از حواس می شویم. ما شاهد چندین پلت فرم هستیم که می توانیم از طریق آنها به زندگی افراد دسترسی داشته باشیم. اما آنها صرفا به تماشا رضایت ندارند، بلکه به دنبال تعامل فعالانه هستند.
2. کارایی بالا:
ما به دنبال تشخیص روش های بهینه تری برای حل کردن مشکلات دیرینه از جمله تناسب اندام، کمبود فضا و کبود منابع هستیم. نتایج به سرعت به دست آمده و امروزه روش هایی که در گذشته نادیده گرفته می شدند، به کار برده می شوند.
این امر منجر به افزایش نیاز به بهینه سازی شده است. افراد امروزه از کمترین فضا و زمان به طور بهینه استفاده می کنند. رژیم های غذایی سریع نیز در حال افزایش محبوبیت بوده و افراد قصد دارند در کوتاه ترین زمان به اهداف خود دست یابند. به دلیل درک محدودیت منابع، افراد به دنبال نوآوری بوده و با استفاده از نوآوری، ابزارها و دارایی های ارزشمندی را ایجاد می کنند. پلت فرم های اشتراکی و دیجیتال نیز منجر به تحقق تخیلات می گردند.
 

3. انقلاب صنعتی جدید:
علم دیگر یک دنیای بسته نیست. پیشرفت های فناوری دیجیتال ما را قادر می سازند تا روش های جدیدی ایجاد نموده و ابزارآلات خلاقانه ای را برای کاربردهای مختلف ایجاد کنیم.
استفاده از علم صرفا محدود به افراد متخصص نیست. ما در حال تجربه یک انقلاب صنعتی جدید هستیم که در آن پیشرفت های فناوری افراد را قادر به تبدیل شدن از کاربران به سازندگان می گرداند. ما از فناوری های دیجیتال به عنوان منبع الهام و روشی برای تحقق اهداف خود استفاده می کنیم. امکاناتی نظیر پرینت سه بعدی منجر به ایجاد برگه ای جدید در صنایع گردیده است. در آینده نزدیک، همه افراد به تولیدکنندگان خاصی تبدیل شده و ابزارهای موردنیاز خود را ایجاد خواهند کرد.

4. فرار:
در دنیای پر از مسئولیت های مختلف، تمایل ما برای آزادی و لذت بردن از شرایط موجود افزایش می یابد.
انتظارات افراد از تمام تجارب افزایش یافته است. این امر منجر به نوعی فرار گردیده است. زیرا افراد به دنبال لذت بردن و خوشی هستند. در دنیای بسیار جدی، افراد به دنبال رهایی از مسئولیت ها می باشند.

5. تفکر:
در دنیای بسیار پرمشغله ای که دارای تعاملات سطحی است، افراد به دنبال معنا و تفکری عمیق هستند. آنها سعی دارند از اینترنت دور شده و زمان خود را برای پیشرفت خود و تداوم مسئولیت های اخلاقی خود صرف کنند.
این شدت ممکن است از سوی زوایای مختلفی از جمله تفکر رخ دهد. در دنیای پرمشغله ای که دارای تعاملات سطحی است، افراد به دنبال معنا و تفکری عمیق هستند. تفریح امروزی افراد تلاش برای پیشرفت خود می باشد. آنها سعی دارند از اینترنت و فناوری ها فاصله بگیرند. آگاهی افراد در مورد تاثیر اخلاقی زندگی روزمره خود افزایش می یابد. آنها در مورد مسئولیت اخلاقی اشیای خریداری شده نیز تفکر می کنند.

6. شخصی سازی:
شخصی سازی از اختیار مشتریان خارج شده است. مشتریان نه تنها محصولات مورد نظر را انتخاب می کنند، بلکه انتخاب نیز می شوند. پیشرفت های موجود در فناوری ها بدین معناست که محصولات قادر به تشخیص مشتریان بوده و خدمات موردنیاز آنها را ارائه می دهند.
تغییرات فرهنگی به شدت در جریان هستند. افراد قصد دارند به طور کامل از تمام جوانب زندگی خود بهره مند شوند. این روندها نشانگر مسیر جریان فرهنگ بوده و برندها برای برآورده ساختن نیازها و انتظارات مشتریان تلاش می کنند. هیچ چیز نباید به طور ناقص انجام شود.
منبع: Forbes

۰۸ بهمن ۱۳۹۶
جویشگر پردیس ارم


محصولات مشابه