هر روز یک شاهکار مدیریتی داشته باشید

اینکه هر روز یک شاهکار اساسی در زندگی داشته باشید، بسیار سخت است. این موضوع فراز و فرودهای بسیار و ایده های چالش برانگیز متعددی دارد. داشتن رفتار ایده آل فقط به خود شخص مرتبط نیست و کارها و رفتارهای دیگران نیز در این مساله دخیل هستند.

اینکه هر روز یک شاهکار اساسی در زندگی داشته باشید، بسیار سخت است. این موضوع فراز و فرودهای بسیار و ایده های چالش برانگیز متعددی دارد. داشتن رفتار ایده آل فقط به خود شخص مرتبط نیست و کارها و رفتارهای دیگران نیز در این مساله دخیل هستند.

وظیفه یک مدیر این است تا بیشترین تلاش خود برای انجام بهتر کارها را انجام دهد و بررسی صادقانه ای از کارهای خود داشته باشد. سختی شاهکارهای مدیریتی در این است که دیگران کارهای ما را برآورد می کنند. بنابراین همیشه و در همه حال باید مراقب آدم های اطرافمان باشیم و رفتارهای آنها را مدیریت کنیم. این مساله در مدیریت بسیار مهم است و باید جزو اولویت های رفتاری ما قرار بگیرد.

اهداف روزانه ای که در زیر ذکر کرده ایم می توانند نوع عملکرد فرد را بهبود ببخشند. با این اهداف می توانید موقعیت های مدیریتی خود را در همان ابتدای روز معین و بر اساس آنها فعالیت هایتان را برنامه ریزی کنید و در انتهای روز یک شاهکار مدیریتی داشته باشید.

۱. جلوتر بودن از زمان
توجهات خاص شما شاخص های واقعی علاقه مندی های شما هستند. در حال حاضر زندگی کردن نیازمند نظم، آمادگی و همدردی با دیگران است.

۲. در برقراری دوستی و ایجاد اعتماد سرمایه گذاری کنید
دوستی و ارتباط داشتن با افراد متعدد در مواقع ضروری و دشوار بسیار کمک کننده است. همه تعاملات میان دو نفر این خطر را هم دارد که اعتماد و صداقت میان افراد را خدشه دار کند. یک مدیر خوب همیشه سعی می کند تا موقعیت های خوبی ایجاد و از آنها استفاده کند.

۳. کمک به رشد و پیشرفت دیگران
کمک به اطرافیان برای رشد و پیشرفت کردن یکی از کارهای برتر مدیریتی است که ارزش زمان، انرژی و احساست شما را دارد.

۴. گوش کردن
برای گوش کردن به حرف های دیگران زمان بگذارید. مدیری که برای شنیدن حرف کارمندان وقت ندارد، موفق نیست و در کارش ضربه خواهد خورد.

۵. با افرادی که چشم انداز، هدف و اولویت بندی مشابه شما دارند ارتباط برقرار کنید
همه سازمان ها با انواع مشکلات و موانع روبه رو هستند. اما یک مدیر خوب می تواند باعث بالا رفتن اعتماد به نفس کارمندان و صرفه جویی در زمان بشود. رهبر ایده آل هرگز موقعیت های پیش آمده برای بهبود امور و رسیدن به اهداف بزرگ تر را از دست نمی دهد.

۶. تشکر از اطرافیان
تشکر کردن و نشان دادن مراتب قدردانی یکی از اصول ضروری مدیریت موفق است. یکی از پرقدرت ترین کلمه هایی که بر زبان مدیران جاری است، «متشکرم» است.

۷. استفاده از دانسته ها و یادگیری ندانسته ها
با استفاده از دانش خود باید سعی کنید جلوتر از زمان حرکت کنید. منظور این است که برای اهداف خود، چشم انداز داشته باشید. موقعیت همه مدیران لغزنده است و ممکن است در اثر یک روش یا راهکار اشتباه همه وجهه مدیریتی خود را از دست بدهند. به همین منظور، همیشه و در هر لحظه باید در حال یادگیری باشید تا دانش شما به روزرسانی شود.

 ۸. اتخاذ تصمیمات درست
داشتن کاریزما، جذبه و قدرت کلام شما را جذاب و جالب و تصمیمات درست، شما را مفید و تاثیرگذار نشان می دهند. اینها همه ویژگی های یک مدیر موفق هستند و به انجام کارهای مفید منتهی می شوند. البته، باید توجه داشته باشید، کارهایی که نباید انجام دهید هم در حوزه مسوولیت های شما قرار دارند. شما باید یادبگیرید در چه موقعیتی چه کاری انجام دهید.

۹. هر روز خود را پر نکنید
همه ساعت هایِ همه روزهای تقویم شما نباید پر از برنامه باشد. باید در تقویم خود روزها یا ساعت هایی را سفید و خالی بگذارید تا به کارهای غیرمتفرقه اختصاص داده شوند.

۱۰. از نظر روحی، ذهنی و حتی فیزیکی رشد کنید
برای اینکه هر روز شما یک شاهکار باشد باید صبر و تحمل خود را افزایش دهید. مدیریت شامل انواع چالش ها و اتفاقات پیش بینی نشده است و شماباید به قدری قوی و بزرگ باشید که بتوانید در لحظه آنها را مدیریت کنید. هر چه امروز قوی تر باشید، فردای بهتری را برای خود تضمین کرده اید.
منبع:www.aftabir.com

۲۴ شهریور ۱۳۹۲


محصولات مشابه