مدیریت شبکه‌های اجتماعی کسب‌و‌کارتان

بایدها و نبایدهای شبکه های اجتماعی

دانستن آنچه نباید در شبکه‌های اجتماعی انجام دهید، برای حضور قدرتمند در فضای آنلاین، به همان اندازه اهمیت دارد که بدانید چه کارهایی را باید انجام دهید. در اینجا پنج اشتباه مهم ذکر خواهد شد که در فضای اینترنت، تاثیر منفی بر کسب‌و‌کار و شخصیت فردی شما خواهد داشت.

به اشتراک گذاری بیش از حد

اکانت فیس بوک، محلی برای توضیح احوالات شخصی شما نیست و دقت کنید که توییتر نمی تواند یک نسخه ۱۴۰ کاراکتری از درددل های خصوصی باشد. موضوعات خیلی شخصی خود را برای وقتی نگه دارید که واقعا در حوزه خصوصی حضور دارید، مانند زمانی که در جمع دوستان نزدیک و یا خانواده خود هستید. نمونه‌های زیادی وجود دارد از داستان‌ها و حکایت‌هایی که عنوان کردن آنها در فضای اینترنت در ابتدا بی ضرر به نظر می‌رسیده، ولی بعد از مدت کوتاهی دردسرهای زیادی را برای منتشر کننده آن ایجاد کرده است. همیشه در این زمینه احتیاط لازم را انجام دهید.

توجه به زمان شروع و پایان

همیشه اولین تجربه وبلاگ نویسی و یا به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی، جذاب و جالب است. اما به زودی بحران محتوا فرا می‌رسد. به زودی متوجه می شوید که تولید محتوای جذاب، چندان هم کار آسانی نیست. به زودی باید تصمیم بگیرید که وبلاگ خود را تعطیل کنید و در حوزه محتوای تجاری و اشتراک آن در اینترنت، برای کسب‌و‌کار خود، باید با اختصاص بودجه و کمک گرفتن از تیم‌های تخصصی در حوزه تولید محتوا، روند کاری خود را به روشی منظم ادامه دهید.

نداشتن وبسایت

آمارها نشان می دهد ۷۵ درصد از کسب‌و‌کارهای کوچک در آمریکا، وبسایت ندارند. این آمار در مورد انگلستان ۶۰ درصد است و بنابر همین آمارها ۷۸ درصد از افراد در آمریکا بر این باورند قبل از هر رابطه تجاری، جستجو در وبسایت شرکت مورد نظر دارای اهمیت شایان توجهی است. بنابراین تصور کنید که مشتریان احتمالی وقتی متوجه می‌شوند شرکت شما وبسایت ندارد، چطور درباره شما قضاوت خواهند کرد.

داشتن وبسایت نامناسب

اگر شما از جمله افراد باهوشی هستید که برای کسب‌و‌کار خود، هویت آنلاین ایجاد کرده اید، باید به شما تبریک گفت. اما آیا وبسایت شما آن چیزی هست، که از آن انتظار می‌رود؟ مجبور نیستید همه جنبه های کسب و کار خود را یکباره آنلاین کنید. قدم به قدم پیش بروید و در نظر بگیرید که در پیاده‌سازی وبسایت خود، می‌توانید به تدریج خدمات ممکن را به کاربران ارائه دهید. فقط باید در اولین قدم از این بابت مطمئن شوید که وبسایت شما زیبا و دوست داشتنی باشد، کاربر را به آسانی به سمت محتوای مورد نیاز هدایت کند و امکانات خوبی برای بروزرسانی آسان محتوا در اختیار شما قرار دهد.

عدم توجه به مخاطبان

برخی مواقع افراد، چیزهایی می‌گویند که تمایلی به شنیدن آن‌ها ندارید. در زندگی شخصی، شما این اختیار را دارید که به راحتی انتقادات را نادیده بگیرید. اما در فضای اینترنت و زمانی که بر روی حضور آنلاین کسب‌و‌کار خود کار می‌کنید، نباید به راحتی چشم و گوش خود را بر روی انتقادات ببندید. اگر یک پست یا کامنت انتقادی بر روی فیسبوک و یا یک توییت خشمناک دریافت کردید به آن توجه کنید. به یاد داشته باشید که دانش، قدرت ایجاد می کند. با دانستن اینکه مشتریان درباره کسب‌و‌کار شما چطور فکر میکنند، می‌توانید فرصت لازم را برای ایجاد تغییرات مثبت فراهم کنید.

منبع



۲۱ دی ۱۳۹۴


محصولات مشابه