تعریف آسانسور

در ابتدا باید عرض کنیم که آسانسور هیدرولیک به آسانسوری گویند که با نیروی فشار روغن کار می کند. در کل سیستم های هیدرولیک سیستم هایی هستند که در آنها فشار روغن نیروی لازم را فراهم می کند. در آسانسورهای هیدرولیک قدرت اصلی که باعث حرکت عمودی کابین آسانسور به بالا یا پایین می شود از یک جک (پیستون) بالا یا پایین برنده بهمراه موتور تامین کننده قدرت ( پاوریونیت) تشکیل شده است
روش کلی کار آسانسور هیدرولیک بدین صورت است که چرخیدن موتور در پاوریونیت باعث می شود دستگاه تلمبه ، روغن را از مخزن به سیلندر پمپاژ کرده و سپس با پر شدن ظرفیت سیلندر، روغن با فشاری که در آن ایجاد می شود کابین و پیستون را به طرف بالا به حرکت در می آورد. البته زمانی که کابین آسانسور به طبقه مورد نظر می رسد سیستم مرکزی کنترل آسانسور به موتور سیگنالی برای قطع شدن پمپاژ روغن ارسال می کند که با اینکار کابین آسانسور در طبقه مربوطه می ایستد. همچنین برای پایین آمدن کابین نیز کار بدین صورت است که سیستم مرکزی کنترل به دریچه فرمان سیگنالی میفرستد که باز شود و در واقع حرکت راحت روغن در سیستم فراهم گردد و سپس سنگینی کابین موجب می شود که به پیستون(جک) و سپس به سیلندر فشار وارد شده و سپس روغن از دریچه به مخزن باز گردد و پس از آن برای توقف در یک طبقه در زمان توقف سیستم کنترل مرکزی دستور بسته شدن به دریچه را ارسال می کند و طبیعتا جریان یافتن روغن متوقف شده و کابین آسانسور در حرکت خود به سمت پایین می ایستد. با توجه به این ساختاری که عرض شد میتوان نتیجه گرفت که آسانسورهای هیدرولیک معمولا برای برای انتقال وزن ها و ظرفیت های بالا و البته در طول مسیر پایین مورد استفاده قرار می گیرند.
تصویر مرتبط
حتما می دانید که گرانروی (نرمی و چسبندگی) روغن با دماهای مختلف تغییر می کند برای همین حفظ دمای روغن در موتورخانه آسانسور هیدرولیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا بطور نمونه یکی از مهمترین ایراداتی که برای بعضی آسانسورهای هیدرولیکی پیش می آید در فصل زمستان بدلیل کاهش دمای محیط عمل انتقال کابین آسانسور به بالا یا پایین با مشکلاتی همراه است برای حل این مشکل باید دمای محیط را دمای نرمال بین 20 الی 35 درجه فراهم نمود و یا می توان در مخزن روغن آسانسور هیدرولیک، دستگاه گرمکن برقی قرار داد تا دمای روغن در سطح خاصی باشد و و یا اینکه می توان در فصول سرما روغن با ویسکوزیت کم استفاده نمود و در فصل گرم روغن استاندارد آسانسور مربوطه را استفاده کرد. همچنین باید توجه نمایید که موتورخانه آسانسور هیدرولیک برای جلوگیری از بالا رفتن دمای روغن باید به سیستم تهویه و همچنین پوشش عایق مجهز باشند تا اگر روغن نشت کرد جریان روغن دچار اختلال نشود..
۱۷ تیر ۱۳۹۶


محصولات مشابه
  • اورینگ:وایتون_NBR_FKM_FPM

    اورینگ:وایتون_NBR_FKM_FPM

    اورینگ: وایتون_سیلیکون_NBR_FPM_FKM_EPDM_PTFE متری و جعبه ای اورینگهای آلمانی_ایرانی_چینی_تایوانی_انگلیسی چرخش صنعت به بعنوان یکی از بزرگترین عرضه کننده های انواع اورینگ وایتون VITON در حال حاضر آماده عرضه و فروش مدل ها و سایز های مختلف اورینگ وایتون می باشد. حتما تا به حال واشرهای پلاستیکی راه دیده‌ و مقداری از کاربردهای آن را می‌شناسید. در واقع اورینگ‌ها، آب بندهای لاستیکی هستند که ظاهری شبیه به دایره دارند. به زبان دیگر، اورینگ‌ها همان نقش واشر را در شرایط خاصی مانند درجه حرارت بسیار بالا و قدرت شدید مواد شیمیایی و حتی فشار بالا ایفا می‌کنند که این حالت، آب بندی استاتیکی است و اورینگ در جای خود ثابت باقی می‌ماند. اما در حالت داینامیک از اورینگ در تجهیزات متحرکی مانند ‌پمپ‌های رفت و برگشت استفاده می‌شود و به طبع اورینگ نیز دائما در حال حرکت است و ثابت نمی‌ماند.

    هیدرولیک و پنوماتیک تهران
  • فروش انواع جک (سیلندر) پنوماتیک

    فروش انواع جک (سیلندر) پنوماتیک

    فروش انواع جک (سیلندر) پنوماتیک انواع جک های : قلمی پروفیلی چهار میل کامپکت روتاری رادلس کشویی جک راهنمادار برندهای اروپایی و چینی فستو نورگرن رکسروت بوش SMC ایرکنترل LMC شاکو ساخت و تعمیر انواع جک (سیلندر)

    هیدرولیک و پنوماتیک تهران
  • هیدرولیک پنوماتیک ،ابزار دقیق آراد صنعت

    هیدرولیک پنوماتیک ،ابزار دقیق آراد صنعت

    فروش کلیه ملزومات برقی سیم کابل شیر برقی واحد مراقبت و اتصالات ساخت و تعمیر انواع جک و شیر برقی

    هیدرولیک و پنوماتیک تهران
  • فروش انواع جک های پروفیلی فستو

    فروش انواع جک های پروفیلی فستو

    جک پنوماتیک ( سیلندر پنوماتیک ) پروفیلی چهارگوش میل مخفی DNC معروف است،بدلیل پروفیلی بودن،دارای استحکام و مقاومت به ضربه بالایی میباشد. این تیپ بصورت دوطرفه یا دوکاره است و دارای ضربه گیر قابل تنظیم میباشد. مگنت روی پیستون این تیپ سیلندر ، از مزایای آن محسوب میشود. جک DNC براساس استاندارد ساخت ISO 15552 طراحی شده است. بنا به انتخاب مشتری این جک در دو نوع ترمز قابل سفارش است که حرف P به مفهوم ترمز ثابت و PPV ترمز قابل تنظیم می باشد. همچنین این سیلندر با قابلیت نصب سنسور تولید شده که سنسور نسل جدید فستو با کدهای SMT-8M و SME-8M مناسب این جک است و فشار کاری نیز از 1 تا 10 بار میباشد. جک پنوماتیک با مدل DNC در قطرهای ۳۲ تا ۱۲۵ میلی متر و کورس حرکتی ۱۰ تا ۲۰۰۰ میلی متر قابل سفارش گذاریست. نسل جدیدتر سیلندر های DNC در مدل DSBC هستند که با قیمتی مناسب تر قابل عرضه هستند. جک پنوماتیک مدل DNC فستو با عملکرد های خاصی قابل سفارش گذاری است: حرف S2 به مفهوم دو سرشفت بودن جک که میزان نیرو در هر دو طرف یکسان است. حرف S6 به مفهوم متریال آببندی و یا لوازم داخلی جک در برابر حرارت تا ۱۲۰ درجه سانتی گراد مقاوم است. حرف S10 به مفهوم حرکت مداوم با سرعتی آهسته مناسب برای فعالیت هایی با حرکت کند و ثابت و بدون لغزش بیش از حد می باشد. حرف S11 به مفهوم اصطکاک کم می باشد که جک دارای لوازم داخلی خاصی است که سایش را در سیستم کاهش می دهد. این ویژگی این امکان را فراهم می سازد که جک در فشارهای پایین کار کند. حرف S20 به مفهوم دو سرشفت بودن و اینکه داخل شفت تو خالی است. حرف K2 به مفهوم طول رزوه ی نری سرشفت بلندتر از حد استاندارد می باشد. حرف K3 به مفوم رزوه ی مادگی سرشفت است. حرف K5 به مفهوم خاص بودن رزوه ی سرشفت می باشد. حرف K7 به مفهوم ۶ ضلعی بودن رزوه سر شفت است. حرف K8 به مفهوم بلندتر بودن میله شفت از حد استاندارد است. حرف K10 به مفهوم جنس شفت که از آلومینیوم آلیاژی با آنودایز نرم که برای مثال برای محیط های جوشکاری مناسب است. حرف KP به مفهوم یک بست بنام کلمپ که دور شفت بسته می شود.

    هیدرولیک و پنوماتیک تهران