ورق گالوانیزه چیست

آهنی است که با روی پوشانده شده باشد. این آهن ، حتی اگر پوشش آن هم شکستگی پیدا کند، از زنگ زدن محفوظ می‌ماند. ماهیت آهن گالوانیزه در آهن گالوانیزه ، بین آهن و روی ، پیلی الکتروشیمیایی تشکیل می‌شود که در آن روی به جای آهن به عنوان آند و آهن به عنوان کاتدبکار می‌رود. روی در آند اکسید می‌شود چون فلزی پست‌تر یا فعالتر از آهن است و دارای پتانسیل احیاء کمتری از آهن است و پتانسیل اکسید بیشتری از آن دارد. حلبی در حلبی هایی که از آن ، قوطی می‌سازند، عمل معکوسی انجام می‌شود. در حلبی ، بر روی آهن ، پوشش قلع بکار رفته است و عمل معکوس آهن گالوانیزه انجام می‌شود. چون آهن فلزی فعالتر از قلع است و پتانسیل احیاء قلع بیشتر از آهن است و به عنوان کاتد در حلبی به کار می‌رود و آهن آند می‌شود. البته در صورتی که پوشش قلع بشکند، خوردگی آهن در زیر این پوشش پیش می‌رود. علت استفاده از آهن گالوانیزه آهن گالوانیزه ، آهنی است که با روی پوشانده شده باشد. این آهن ، حتی اگر پوشش آن هم شکستگی پیدا کند، از زنگ زدن محفوظ می‌ماند. ماهیت آهن گالوانیزه در آهن گالوانیزه ، بین آهن و روی ، پیلی الکتروشیمیایی تشکیل می‌شود که در آن روی به جای آهن به عنوان آند بکار می‌رود و آهن به عنوان کاتد. روی در آند اکسید می‌شود چون فلزی پست‌تر یا فعالتر از آهن است و دارای پتانسیل احیاء کمتری از آهن است و پتانسیل اکسید بیشتری از آن دارد. خوردگی یا زنگ زدن آهن فقط در حضور اکسیژن و آب صورت می‌گیرد. در جایی بر سطح جسم آهنی، اکسایش آهن انجام می‌شود و آند را تشکیل می‌دهد و در جایی دیگر سطح آن جسم که (O2(g و H2O وجود دارد، کاهش انجام می‌شود و کاتد را تشکیل می‌دهد و در نتیجه این عمل، ایجاد یک سلول ولتایی یا پیل ولتایی یا الکتروشیمیایی بسیار کوچک است. الکترونهای تولید شده در ناحیه آندی در میان آهن بسوی ناحیه کاتدی حرکت می‌کند. کاربرد : از آهن گالوانیزه در ساختن لوازمی مثل لوله بخاری ، کانال کولر ، کابینت آشپزخانه ، شیروانی منازل ، لوله‌های آب و هر جا که احتمال خوردگی آهن و خسارت وجود دارد، استفاده می‌شود. اصطلاح فولاد (Steel) برای آلیاژهای آهن که تا حدود ۱،۵ درصد کربن دارند و غالبا با فلزهای دیگر همراهند، بکار می‌رود. خواص فولاد به درصد کربن موجود در آن ، عملیات حرارتی انجام شده بر روی آن و فلزهای آلیاژ دهنده موجود در آن بستگی دارد.
۰۷ دی ۱۳۹۲


محصولات مشابه
  • ورق های الیاژی CK45 / ST52 / ST37 / MO40

    ورق های الیاژی CK45 / ST52 / ST37 / MO40

    مجموعه فولاد هیلا تامین کننده انواع ورق های آلیاژی در گریدهای زیر خدمات بازرگانی و برشکاری خود را ارائه می دهد: ورق آلیاژی ST37 / آهن ورق آلیاژی CK45 ورق آلیاژی ST52 ورق آلیاژی MO40 تمامی ورق های فوق تولید کارخانجات معتبر بوده و به شرط آنالیز شیمیایی عرضه می شود. خدمات برشکاری با دستگاه اره نواری و دستگاه CNC هواگاز، لیزر و واترجت انجام می شود. ✔ تضمین اصالت و کیفیت کالا ✔ تضمین سلامت ظاهری و فنی کالا ✔ ارائه گواهینامه معتبر و برگه آنالیز شیمیایی ✔ بررسی ابعاد سفارش قبل از ارسال ✔ ارسال به سراسر کشور برای استعلام قیمت و موجودی با ما تماس بگیرید. کارشناس فروش: حمیدرضا نوروزی فولاد هیلا

    آهن آلات و صنایع فلزی تهران
  • فروش انواع چهارپهلو آلیاژی

    فروش انواع چهارپهلو آلیاژی

    **فروش انواع چهارپهلو فولادی / آلومینیومی / استیل / نرمال / ترانس / پروفیل / برنج / فولادی st52 / st37 / بهترین قیمت بازار / خرید مستقیم و تحویل سریع / خرید عمده و جزئی سایز بندی : 5 - 6 - 8 - 9 - 10 - 12 - 14 - 16 میلی متری ضخامت بین 8 تا 200 میلی متر طول 4 تا 6.5 متر چهارپهلو یکی از مقاطع فولادی تو پُر است که در بسیاری از فرایند های ساختمان سازی و سازه ای استفاده می شود. این مقطع فولادی با نام پروفیل های چهارپهلو نیز شناخته می شود و سطح بسیار مقاوم و شکل پذیری مطلوبی دارد. چهارپهلو ها قابلیت جوشکاری و تراشکاری دارند. **استعلام قیمت به روز انواع چهارپهلو و مقاطع فولادی از کارشناسان***

    آهن آلات و صنایع فلزی تهران
  • فروش گیره نگهدارنده بوته

    فروش گیره نگهدارنده بوته

    بست بوته یا گیره بوته یک وسیله موثر برای رشد بهتر بوته های رونده مانند گوجه فرنگی، فلفل و خیار است که به تکیه گاه نیاز دارند. شرکت روماک کشت تجهیز فروش گیره نگهدارنده بوته سفید و رنگی با جنسی منعطف و قفل استاندارد عهده دار است. کلیپس بوته این شرکت در برابر آفتاب مقاوم و در مناسبترین سایز به بازار عرضه میشود. در واقع بست نگهدارنده بوته از آسیب نخ گلخانه به بوته جلوگیری میکند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و فروش گیره نگهدارنده بوته با ما در ارتباط باشید.

    آهن آلات و صنایع فلزی تهران
  • فروش لوله مانیسمان چینی و کاوه و اهواز

    فروش لوله مانیسمان چینی و کاوه و اهواز

    بورس انواع لوله و اتصالات آهن آلات شیری پور بورس انواع لوله مانیسمان ، لوله درزدار ، اسپیرال و ... لوله های گوشت دار و ضخامت بالا لوله های ضخامت پایین بورس انواع لوله های درزدار و بدون درز گالوانیزه ، اهن ، استیل و ... لوله کارخانه های کیهان ، ارومیه ، سپاهان اصفهان ، سپنتا ، سمنان ، قزوین و .. و انواع دیگر لوله های مانیسمان لوله مانیسمان رده 20 لوله مانیسمان رده 30 لوله مانیسمان رده 40 لوله مانیسمان رده 80 لوله مانیسمان اهواز لوله مانیسمان دقیق کاوه لوله مانیسمان چین لوله مانیسمان موجود در انواع سایز و اینچ شیری پور انواع لوله های درزدار انواع لوله های مانیسمان ( لوله مانیسمان (آهن شیری پور) )

    آهن آلات و صنایع فلزی تهران