جعبه مقوایی مناسب برای بسته بندی کوچک و کالا سبک

جعبه مقوایی برای بسته بندی کالا و محصولات سبک در نظر گرفته میشود. در ادامه شما یک کارشناس جعبه مقوایی خواهید شد و بهترین انتخاب را برای محصولی که میخواهید به بازار داخلی یا خارجی عرصه کنید خواهید داشت.
مقوا چیست و مقاومت آن چقدر است؟ از چه چیزی ساخته شده و چه تاثیری بر پیشرفت و موفقیت بسته بندی شما دارد؟ این مقاله مانند یک راهنما هدفش این است که شما به جواب تمام سوالات از این قبیل برساند.

به زبان ساده جعبه مقوایی چاپ دار بر گرفته از یک لایه مقوا با چاپ اُفست می باشد. می توان ساختار جعبه مقوایی را این گونه تعریف کرد که یک لایه مقوایی برای شکل دهی و استحکام جعبه با گرماژ مدنظر، انتخاب و بر روی آن طرحی که معرف کالای درونش است چاپ میشود.
نکته اول برای هر جعبه، استحکام آن است، این نوع‌جعبه ها شاید شبیه  کارتن های به اصطلاح زمخت و چندلایه نباشند، اما به همان اندازه که ظرافت در آنها رعایت شده هنگام تولید مقاومت آنها به نسبت کالای درونشان نیز ارزیابی شده است.

انواع‌ مقوا و ساختار آن

انواع مقوا در جعبه مقوایی
  1. پشت طوسی Grey cardboard
  2. تحریر Transcription
  3. کارتی Cardboard
  4. کرافت Kraft
  5. گلاسه Glossy
  6. ایندربرد Ivory board paper
  • پشت طوسی

داخل این مقوا به رنگ طوسی و بیرونی آن سفید میباشد و تنها برای چاپ افست بیشتر استفاده میشود. سطح‌طوسی ساخته شده از کاغذ باطله و مواد بازیافتی به همین علت سفیدرنگ نمی باشد. رنگ طوسی آن در انواع مختلف شاید متفاوت باشد، بافت آن 100%  از کاغذ بازیافتی ست که برای بسته بندی مواد غذایی و لوازم آرایشی بهداشتی مناسب نیست. این نوع مقوا برای تولید جعبه های مقوایی و کارتن های لمینتی ماثر است.

  • تحریر

کاغذ چاپی که می توان در دوطرف آن نوشتن و یا چاپ طرح انجام داد به نوعی که وقتی بر روی آن با جوهر خودکار یا چاپ، چیزی می نویسیم از آن طرف مشخص نمی باشد. دارای رنگ بندی های متنوع نیز می باشد و بیشتر برای تولید مجله ، روزنامه و بروشور کاربرد دارد.

  • مقوای کارتی یا شومیزی

ضخامت و گرماژ کمتری دارد اما به نسبت کاغذهای تحریر از استحکام بیشتری برخوردار است. این مقوا برای تولید کارتن ویزیت ، کارت دعوت ، کارت های بازی کودکان و غیره.

  • کرافت

مقاومت بالایی دارد و در دونوع سفید – قهوه ای، در کارتن های لایه دار بعنوان یک لایه مقوا از آن استفاده می شود. رنگ‌ قهوه ای آن امروزه بیشتر استفاده می شود زیرا در نگاه اول این حس را به ما می دهد که دارای قدرت تحمل بالایی دارد و به دلیل وجود رنگ طبیعی آن، جلوه ای مانند چوب، خاک، درختان و... به ما نشان می دهد که از طبیعت می آید و از نظر فیزیکی با لمسش متوجه تفاوت آن با دیگر مقواها میشوید.

  • گلاسه

بیشتر در صنعت چاپ، کاربردی و پرمصرف است. دارای روکشی براق از جنس ژلاتین به اسم کوتینگ می باشد و رد صنعت تولید کارتن لمینتی به عنوان پوستر عمل میکند.

  • ایندربرد

این نوع مقوا دارای گرماژ بالا و تقریبا سخت است و به دلیل رنگ سفید داخل آن بهداشتی می باشد. و بیشتر برای تولید جعبه های مقوایی یک لایه مناسب است.

گرماژ‌مقوا و محاسبه ی آن

گرماژ مقوا

گرماژ (GSM) مقوا نشان دهنده ی ضخامت ومحکمی آنها می باشد. قبل از اینکه این قسمت ازمقاله را مطالعه کنید می خواهم برایتان یک سوال طرح کنم، شاید به این فکرکرده ودر نتایج سرچ های گوناگون داخل مرورگر ویا گوگل دیده باشید که گفته شده، گرماژ بالا نشان از ضخامت و استحکام بالای یک جعبه‌ی مقوایی می باشد؟ جواب این سوال برخلاف تصورات شما، خیر است.
می پرسید چرا؟ بعد از خواندن مبحث گرماژ‌مقوا اگر به جواب سوالتان نرسیدید کمی پایی تر پاسخگو شما خواهیم بود.
محاسبه ی گرماژ انواع مقوا به وسیله ی فرمول g=(M/A)*106 اندازه گیری می شود.
Gگرماژ
Mجرم کاغذ بر حسب گرم
Aمساحت کاغذ بر حسب میلی متر مربع

جدول انواع گرماژ مقوا

ردیف نوع گرماژ موارد استفاده شده
1 پشت طوسی 128-140-170-180-230-250-280-300-350-400-450-500
 
لوازم الکترونیکی، قطعات صنعتی، بستنی های کیلویی دارای بسته بندی اولیه پلاستیکی بهداشتی، صنایع شوینده و ...
2 تحریر 60-70-80-100-120 انواع مجلات، روزنامه و...
3 کارتی 140-160-180-200-230-300 جعبه های کوچک مانند داروهاو پمادهای کوچک، کارت های بازی و ...
4 کرافت 70-80-100-115-120-125-130-200-300 بسته بندی فست فود و یا take away بیرون برو...
5 گلاسه 90-100-115-120-135-148-170-200-250-300 به دلیل مقاومت کم بعنوان لایه‌چاپ لمینت در کارتن سازی استفاده می شود
6 ایندربرد 230-250-270-300-350-400 غذایی، دارویی، خمیر دندان، جعبه شیرینی و...


















چرا نام مقواها متفاوت است و برای هرکدام یه مسیر گرماژی بیان کرده اند؟

اگر کوتاه بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم باید گفت به دلیل اینکه نوع جنس آنها باهم فرق دارد. بعنوان مثال شما مقوای‌کرافت با گرماژ‌200 را در کنار پشت‌طوسی 230 قرار دهید، بعد از نگاه کردن به آنها از شما می خواهیم در وهله ی اول بگویید کدام یک مقاوم تر است و سپس به کمک نیروی انسانی مانند دست هر کدام را به دو قسمت پاره کنید کدام راحت تر انجام شد؟ در جواب سوال اول اگر برحسب گرماژ گفتید 230 مقوا‌ پشت‌طوسی درست است اینطور نبوده و پاسخ شما اشتباه می باشد به این دلیل که یک محصول سلولزی بازیافتی، کیفیتش به کرافت با سولفات خمیرپالپ نمی رسد، در نتیجه مقاومت بیشتری در زمان پاره کردن احساس میگردد.

مرتبط بخوانید: محاسبه آنلاین قیمت کارتن بسته بندی و جعبه مقوایی

انواع مدل جعبه‌های مقوایی در بسته بندی

  • درب دارویی ته قفلی
  • دودرب دارویی
  • استندی
  • درب دارویی
  • کشویی
  • تلسکوپی یا زیره رویه

چند نکته درباره ی مقواها:

  • پرکاربردترین نوع ‌آنها پشت طوسی، پشت سفید یا ایندربرد وکرافت
  • گلاسه‌ از الیاف فیبری و پلاستیکی ساخته شده برای جلوگیری از تاشوندگی بهتر است از روکش سلفونی استفاده کنید
  • ایندربرد مقوای بهداشتی، قابلیت انعطاف پذیری نسبت به گلاسه
  • قیمت تمام شده ی پشت طوسی پایین تر از انواع دیگر
  • به دلیل بافت بازیافتی پشت‌طوسی برای اقلام بهداشتی و خوراکی مناسب نیست
  • ازگونه ی گلاسه بعنوان لایه لمینتی برای چاپ کارتن ها استفاده می شود
  • نوع برش محبوب این دسته از مقواها لترپرس می باشد
  • ایندربرد از نظر بهداشتی تایید شده است

شاید از نظر یک تولید کننده کالا برای بسته بندی کردن یک محصول تنها باید به ابعاد و وزن آن توجه نمود ولی از نظر یک تولید کننده جعبه یا کارتن بسته بندی برای تولید و چاپ یک جعبه باید ابعاد، جنس و گرماژ، نوع چاپ و طراحی ، تیراژ و مدل آن را درنظر گرفت.
ما سعی کردیم برای شما و انتخابتان تمامی اطلاعات را در این نوشته بیان کنیم، امیدواریم توانسته باشیم برایتان مفید، کامل و کارآمد باشیم. اگر همچنان سوالات بی پاسخ دارید پیشنهاد میشود در اینترنت شرکت کارتن سازی را جستجو کنید تا پاسخ سوالاتتان را از آنها در راستای کسب مشاوره دریافت کنید.

سوالات متداول

چه چاپی برای جعبه های فقط مقوایی مناسب است؟

چاپ اُفست، به دلیل تنوع رنگی خودش را برروی ظرافت مقوا به خوبی نشان می دهد.
آیا جعبه های مقوایی تحمل وزن بالا را  دارند؟
خیر، بهتر است برای اجسام سنگین از کارتن ها برای بسته بندی استفاده کنیم. اما میتوانید با بالا بردن لایه های مقوایی استحکام آنرا بالا ببرید.
جعبه مقوایی چاپ دار و بدون چاپ چقدر اختلاف قیمت دارند؟
اگر تیراژ تولید حداقل را رعایت کرده باشد هزینه چاپ بسیار ناچیز خواهد شد. بر فرض مثال اگر مبلغ کل جعبه 7000 هزار تومان شود هزینه چاپش حدودا 800 خواهد شد.


 


۰۷ شهریور ۱۴۰۲


محصولات مشابه
  • چاپ جعبه لامپ

    چاپ جعبه لامپ

    توضیحات: طراحی ، چاپ و تولید جعبه لامپ تولید جعبه برای انواع لامپ ال ای دی ، حبابی ٫ هالوژن ، شمعی و انواع محصولات روشنایی ….. حداقل تعداد سفارش ۵۰۰۰ عدد صفر تا صد خدمات : طراحى ، چاپ ، تیغ ، چسب ، سلفون ، یووى ، طلاکوب ، برجسته ، لمینت ،…. را به ما بسپارید! ????مشاوره و طراحى رایگان ????چاپ و بسته بندى با کیفیت ????به روزترین ماشین آلات ????ارسال به سراسر کشور کارشناس فروش : ????09105559986 ????02122556912 کارشناس فنی : ????09105559987 مدیریت : ????09128246731

    چاپ و بسته‌بندی تهران
  • کیسه و پاکت کامپوزیت

    کیسه و پاکت کامپوزیت

    کیسه و پاکت کامپوزیت کیسه و پاکت کامپوزیت یک نوع بسته‌بندی پیشرفته است که از ترکیبی از لایه‌های مختلف مانند پلاستیک، فویل ضد‌روغن، فویل ضد‌رطوبت و مواد بدون بو تشکیل شده است. این نوع بسته‌بندی به دلیل ویژگی‌های خاص خود، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله، به بررسی مزایا و معایب استفاده از کیسه و پاکت کامپوزیت می‌پردازیم. 1. حفظ تازگی و کیفیت محصول: یکی از مزایای مهم کیسه و پاکت کامپوزیت، حفظ تازگی و کیفیت محصول است. این نوع بسته‌بندی قابلیت حصار زدن در برابر رطوبت، اکسیژن و نور را دارد و از اکسیداسیون، تغییر رنگ، تخمیر و فساد محصولات جلوگیری می‌کند. 2. مقاومت بالا در برابر ضربه: کیسه و پاکت کامپوزیت دارای مقاومت بالا در برابر ضربه است که از خراب شدن و خم شدن محتویات در طول حمل و نقل جلوگیری می‌کند. این ویژگی به ویژه در صنایعی مانند صنایع غذایی و دارویی بسیار حائز اهمیت است. 3. قابلیت بازیافت: بسیاری از کیسه‌ها و پاکت‌های کامپوزیت قابلیت بازیافت دارند و می‌توانند در فرآیند تولید مواد بازیافتی استفاده شوند. این ویژگی کمک به حفظ محیط زیست و کاهش تولید زباله‌های پلاستیکی می‌کند. 4. طراحی و چاپ زیبا: کیسه و پاکت کامپوزیت قابلیت طراحی و چاپ با رنگ‌های متنوع و طرح‌های جذاب را داراست. این امکان به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا برندهای خود را به خوبی تبلیغ کنند و جذابیت بصری بر روی محصولات خود ایجاد کنند. نتیجه‌گیری: کیسه و پاکت کامپوزیت با ویژگی‌های خاص خود در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. با حفظ تازگی و کیفیت محصول، مقاومت بالا در برابر ضربه، قابلیت بازیافت و طراحی زیبا، این نوع بسته‌بندی به تولیدکنندگان امکان می‌دهد تا محصولات خود را بهبود دهند و بازاریابی مؤثری انجام دهند. با این حال، هزینه بالا، تأثیر زیست محیطی، حساسیت به حرارت و عدم نفوذپذیری کامل از جمله معایب استفاده از این نوع بسته‌بندی هستند. برای انتخاب بهترین نوع بسته‌بندی، تحلیل دقیق نیازها و محدودیت‌های مرتبط با صنعت و محصول خاص مورد بررسی قرار گیرد.

    چاپ و بسته‌بندی تهران
  • ریبون دستگاه تاریخ زن دستی و پدالی

    ریبون دستگاه تاریخ زن دستی و پدالی

    ریبون تاریخ زن دستی و پدالی عرض : 120*25 عرض : 120*30 عرض : 120*40 با کیفیت چاپ ریبون تاریخ زن حرارتی یا Hot Stamping Foil Ribbon جهت چاپ تاریخ تولید ، انقضاء و سری ساخت استفاده می گردد. در این روش چاپ توسط ریبون حرارتی مستقیماً بر روی بسته بندی محصول انجام می شود. چاپ با این روش به کمک حرارت و قطعات کوچک فلزی ( شامل عدد یا حروف به صورت محدود) انجام میشود. امکان چاپ اطلاعات متغیر با این روش امکانپذیر نمی باشد. جهت درج اطلاعات متغیر مانند سریال و بارکد می بایست از دستگاه های جت پرینتر و ریبون های TTO استفاده نمود. ویژگی ریبون تاریخ زن حرارتی: سادگی پروسه چاپ نیاز به تجهیزات ارزان قیمت مقاومت چاپ انجام شده در شرایط مختلف محیطی امکان چاپ روی متریال های مختلف از قبیل انواع فیلم PP, PE, PET , OPP، پارچه ، چرم و … .

    چاپ و بسته‌بندی تهران
  • جعبه فیلتر هوا

    جعبه فیلتر هوا

    طراحی ، چاپ و تولید انواع جعبه فیلتر هوا و فیلتر روغن طراحى رایگان طرح عمومى -حداقل تعداد ارسال ٥٠٠ عدد طرح اختصاصى- حداقل تعداد سفارش ٥هزار عدد با مقواى پشت طوسى درجه یک گرم بالا قبول سفارش از سراسر کشور تولید و چاپ : (جعبه فیلتر هوا , کارتن فیلتر هوا , جعبه فیلتر هوا پراید , جعبه فیلتر هوا ۲۰۶ , جعبه فیلتر هوا تیبا , جعبه فیلتر هوا پرشیا , جعبه فیلتر هوا پژو 405 , جعبه فیلتر هوا سمند , جعبه فیلتر هوا رانا ، جعبه فیلتر روغن ، کارتن فیلتر روغن ، بسته بندی فیلتر روغن) کارشناس فروش : ????09105559986 ????02122556912 کارشناس فنی : ????09105559987 مدیریت : ????09128246731 براى اطلاع از قیمتها از طریق واتس اپ: ⤵️ ‏https://wa.me/+989128246731 براى مشاهده نمونه هاى بیشتر به سایت مراجعه فرمایید:⤵️ ‏???? https://tashpack.com

    چاپ و بسته‌بندی تهران