درمان و عکس عفونت مقعدی زنان [علت و علائم التهاب مقعدی]

یکی از رایج‌ترین مشکلات و اختلالات مقعد عفونت آن است. التهاب یا عفونت مقعد باعث التهاب، تورم، قرمزی و در موارد شدیدتر ترشحات عفونی می‌شود. عفونت مقعد می تواند مشکل جدی تری باشد و در صورت بروز هر یک از علائم بیماری باید فوراً جهت تشخیص و درمان مناسب به پزشک مراجعه کنید. در غیر این صورت عفونت شدید شده و ممکن است به سایر بافت‌های اطراف و گسترش یافته و یا عوارض دیگری را در پی داشته باشد.
عفونت مقعد چیست؟
عفونت مقعد (rectal-discharge) به هر نشانه ای از التهاب و تورم و قرمزی در این ناحیه گفته می‌شود. عفونت ممکن است سطحی بوده و منجر به خارش و سوزش شود و یا عمقی بوده و سبب ایجاد توده های چرکی و تجمع عفونت گردد. در مواردی نیز عفونت بسیار شدیدتر شده و شبیه بهآبسه مشاهده میشود.
علت عفونت مقعدی در زنان و مردان
رایج ترین بیماری هایی که می توانند علت عفونت و التهاب مقعد در زنان و مردان باشند، عبارتند از؛

۱٫بیماری های مقاربتی و عفونت مقعد زنان
بیماری های جنسی یا مقاربتی که از طریق برقراری رابطه جنسی منتقل میشود، مهمترین علت عفونت مقعدی زنان است. این بیماری ها اغلب در ناحیه تناسلی مشاهده می شود، اما در صورت برقراری رابطه مقعدی احتمال انتقال آنها به این ناحیه نیز وجود دارد.

بیماری های مقاربتی می توانند باعث ترشحات مقعد، خارش، تاول، زخم و یا برجستگی ها ریز و درشت شود.

 برخی از بیماری های رایج مقاربتی و علت عفونت مقعدی زنان و مردان به این شرح است.

کلامیدیا
سوزاک
تبخال تناسلی
زگیل تناسلی
سیفلیس
اگر با توجه به علائمی که ذکر شد، تصور می کنید، به بیماری مقاربتی مبتلا هستید، فورا برای درمان اقدام کنید. در غیر اینصورت احتمال انتقال آن به شرکای جنسی بسیار بالا است.

۲٫مسمومیت غذایی
عفونت های مرتبط با با غذا سومیت غذایی نام میگیرد. این عفونت ها  میتوانند به دلیل انواع مختلفی باکتری ها ویروس ها و انگل ها ایجاد می شود. این نوع عفونت مقعد می تواند باعث ترشحات رکتوم همراه با حالت تهوع، استفراغ، گرفتگی عضلات و اسهال شود.

شایع ترین عفونت های مرتبط با غذا یا همان مسمومیت غذایی به این شرح است؛

سالمونلا
نورو ویروس
شیگلوز
برخی از این عفونت ها خود به خود برطرف شده و برخی دیگر به تزریق آنتی بیوتیک نیاز دارد. در هر صورت برای جایگزینی مایعات از دست رفته ناشی از اسهال و  استفراغ هیدراته ماندن بدن بسیار مهم است.

۳٫سندروم روده تحریک پذیر
این سندروم یکی از مهمترین علل عفونت مقعدی و اختلال مزمن روده بزرگ است که علت مشخصی ندارد. اما پزشکان بر این باورند که این بیماری می‌تواند با استرس و وعده های غذایی و برخی خوراکی ها مرتبط باشد.

سندروم روده با درد و گرفتگی شکم،نفخ،اسهال،یبوست مخاط در مدفوع همراه است.

اگر هر یک از این علائم که ذکر شد را به طور مداوم تجربه کردید، برای درمان به پزشک مراجعه کنید. این بیماری درمان قطعی ندارد، اما با انجام یک سری راهکارها برای تغییر سبک زندگی و مصرف بیشتر پروبیوتیک ها قابل کنترل است.

مطالعه کنید : درمان سندروم روده تحریک پذیر

۴٫هموروئید یا بواسیر
بواسیر یا هموروئید یکی از شایعترین علل ترشحات و عفونت مقعدی زنان است. هموروئید ها شبکه ای از سیاره ها در کانال مقعد است که بر اثر اعمال فشار دیواره آنها متورم شده و شبیه زائده گوشتی از مقعد خارج میشود. در واقع بواسیر ورید های متورم داخل کانال مقعد و یا خارج از آن است.. این بیماری بسیار شایع تقریباً سه نفر از هر چهار نفر را درگیر میکند.

از علائم رایج هموروئید می توانیم به این موارد اشاره کنیم ؛

درد اطراف مقعد
تورم دریچه مقعد
خونریزی هنگام اجابت مزاج یا مشاهده خون در مدفوع
خارش و سوزش مقعد
عفونت و التهاب مقعد
بواسیر در مراحل اولیه با راهکارهای خانگی قابل کنترل است اما درمان قطعی این بیماری فقط جراحی است. چنانچه دچار خونریزی یا ترشحات عفونی شده اید،باید فوراً برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید زیرا خونریزی می تواند علل مختلفی داشته باشد و یا ناشی از بیماری های خطرناک باشد.
برای آشنایی با دیگر علتها عفونت مقعدی و عکس عفونت مقعدی بر روی لینک کلیک کنید .
۲۳ مرداد ۱۴۰۲


محصولات مشابه
  • ژل پد کرایولیپولیز با ۲۰ درصد ژل بیشتر

    ژل پد کرایولیپولیز با ۲۰ درصد ژل بیشتر

    ژل پد کرایولیپولیز با 20 درصد غلظت بیشتر! آیا میدانید ژل پد های رقیق و بی کیفیت وارد دستگاه و هندپیس شما شده، و در نهایت باعث خرابی دستگاه کرایو شما میشود؟ راه حل چیست؟ از آنجایی که در هر ژل پد، ژل عامل اصلی محافظت از سطح پوست است، با استفاده از ژل پدی غلیظ و مطمئن، سلامت بیمار و دستگاه خود را تضمین کنید! آیا میدانید با تهیه کردن ژل خالص کرایولیپولیز هر ژل پد 3 مرتبه برای هر بیمار قابل استفاده هست، که این امر سبب کاهش هزینه های کلینیک شما میشود؟ چه ژل پدی برای دستگاه شما مناسب است؟ ژل خالص کرایولیپولیز را چگونه سفارش دهیم؟ دریافت مشاوره رایگان و ثبت سفارش : 09101612640 (اشکانی) شرکت فانو بزرگترین توزیع کننده ژل پد کرایولیپولیز در ایران، با کیفیت و ویسکوزیته بسیار بالا و بصرفه ترین قیمت، آماده اراـٔه خدمات به کلینیک داران عزیز است ______________________________ ژل پد خود را با قیمتی استثنایی تهیه کنید!!! ژل پد تمامی دستگاه های کرایو موجود است، (بکو، کولتک، کول شیپ، و....) هر ژل پد تحمل سرما تا منفی 40 درجه را دارد قابل استفاده در تایم های بالا حتی 90 دقیقه وزن 110 گرم مقاومت بسیار بالای پارچه و کیفیت عالی ابعاد ژل پد : 34×42 سانتی متر است(سفارش برای ابعاد مختلف پذیرفته می شود) انقضا این محصول تا سال 2024 است کیفیت تضمینی ارسال به تمام نقاط کشور قیمت هر ژل پد : 55/000 ژل خالص کرایولیپولیز : (KG) 530/000 تماس با ما : 09101612640 (اشکانی)

    پزشکی تهران
  • دستگاه لیزر مو Aileen NDYAG Laser

    دستگاه لیزر مو Aileen NDYAG Laser

    دستگاه لیزر موهای زاید ان دی یاگ Aileen NDYAG Laser با بهره گیری از سورس NDYAG با طول موج 1064 و با بهره گیری از بروزترین تکنولوزی های صنعت پزشکی جهت رفع موهای زائد ، جوانسازی و Resurfacing و درمان ضایعات عروقی کاربرد وسیعی دارد. بیشترین مورد استفاده از این لیزر در صنعت تجهیزات پزشکی،طول موج 1064nm میباشد که در جراحی ها (لیپولیز) ،دندانپزشکی،جوانسازی،رفع موهای زائد و از بین بردن ضایعات عروقی استفاده میشود. کاربرد های دیگر این لیزر در صنایع ذوب فلزات،صنایع نظامی (تخمین مسافت) و سیستم های جرقه زنی اتومبیل ها میباشد. کاربردها: درمان قطعی موهای زائد دارای هندپیس فرکشنال برای جوانسازی از بین بردن ضایعات عروقی و همانژیوم سیستم خنک کنندگی قوی با بکارگیری گاز نیتروژن بیم اشعه یکنواخت با ماگزیمم انرژی خرید و فروش انواع لیزر پوست و مو و زیبایی و لاغری و جراحی و تجهیز کلینیک و مرکز لیزر پوست و مو با قیمت مناسب و بصورت نقد و اقساط شامل انواع دستگاه و تجهیزات پزشکی و زیبایی ، تجهیز کلیه کلینیک لیزر و مرکز لیزر و مطب پزشک های متخصص پوست و مو ، تجهیز کلیه مراکز درمانی و بیمارستان ها ، تجهیز کلیه مطب های پزشک های عمومی و جراح عمومی و متخصص زنان و پزشک های تغذیه ، تجهیز کلیه سالن های زیبایی پوست و مو و لیزر همراه با تجهیزات زیبایی استاندارد روز دنیا شامل انواع : دستگاه حذف موهای زائد آی پی ال IPL SMQ SHR – دستگاه لیزر موهای زاید ایلایت IPL RF ELIGHT SMQ – دستگاه لیزر مو اس اچ آر SHR IPL – دستگاه لیزر فراکشنال FRACTIONAL CO2 CICU – دستگاه لیزر فراکشنال FRAXIS DOU – دستگاه جوانسازی و لیفت آراف سوزنی فرکشنال SECRET RF FRACTIONAL– دستگاه اندرمولوژی لاغری و کاهش سایز ال پی جی LPG KUMA SHAPE – دستگاه لیزر موهای زائد و حذف موهای زاید – دستگاه لاغری و جوانسازی RF SECRET – دستگاه لیزر مو و درمان عروق و واریس ND YAG AILEEN LASER – دستگاه لیزر دایود DIODE LASER DEPILIGHT – دستگاه لیزر دایود رفع موهای زاید DIODE LASER EPILIA RF – دستگاه فتوتراپی خانگی و بیمارستانیDERMALIGHT UV – دستگاه دایود لیزر حذف موهای زاید صورت و بدن DIODE LASER VIKINI – دستگاه لیزر جوانسازی مخصوص زنان و بانوان FRAXIS – دستگاه لیزر الکساندرایت ALEXANDRITE LASER NOBLEX – دستگاه آکوستیک تراپی لاغری و کاهش سایز بدن ، کلیه تجهیزات شرکت تجهیزات پزشکی پیشرو طب پرشیا با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان ایران با قابلیت استعلام و آموزش رایگان و گارانتی معتبر میباشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد فروش تجهیزات پزشکی 86028409 تماس حاصل فرمایید .

    پزشکی تهران
  • فروش ویژه آنژیوکت صورتی، آنژیوکت آبی، هندی

    فروش ویژه آنژیوکت صورتی، آنژیوکت آبی، هندی

    سهند تجهیز نوین واردات، پخش کلیه لوازم یکبار مصرف پزشکی و بیمارستانی و اتاق عمل. ( قابل توجه بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی ) فروش آنژیوکت صورتی، هندی، چینی، آلمانی. فروش آنژیوکت آبی، هندی، چینی، آلمانی. فروش آنژیوکت سبز، هندی، چینی، آلمانی. فروش آنژیوکت زرد، هندی، چینی، آلمانی. فروش آنژیوکت طوسی، هندی، چینی، آلمانی. فروش آنژیوکت بنفش، هندی، چینی، آلمانی. فروش آنژیوکت نارنجی، هندی، چینی، آلمانی. فروش سه راهی آنژیوکت ابی و قرمز هندی، چینی، آلمانی. فروش صفربند آنژیوکت آبی و قرمز هندی، چینی، آلمانی. *آنژیوکت چیست؟ آنژیوکت‌ (با نام انگلیسی Peripheral venous catheter یا intravenous catheter یا intravenous Cannula)، محصولی چند منظوره‌ است که مصارف مختلفی در دنیای پزشکی دارد. آنژیوکت با نام‌های برانول یا کاتتر وریدی هم شناخته می‌شود. این وسیله با خاصیت قرارگیری داخل عروق محیطی بیمار، به‌منظور تزریق‌های مکرر یا طولانی‌مدت سیاهرگی (تزریق وریدی) انواع مایعات اعم از دارو و خون و یا خون‌گیری مورد استفاده قرار می‌گیرد، محصولی که احتمالا در بیمارستان‌ها یا درمانگاه‌ها برای دریافت سرم یا داروی بی‌هوشی با آن مواجه شده‌اید. * کاربرد و موارد استفاده آنژیوکت: یکی از دلایل استفاده از آنژیوکت، عدم سوراخ کردن پوست بیمار به دفعات است. در مراکز پزشکی می‌توانند با یک بار وارد کردن آنژیوکت به رگ بیمار، بارها تزریق را از طریق آن انجام دهند و برای هربار تزریق نیاز به سوراخ کردن رگ و پوست بیمار نداشته باشند. تزریق سرم‌های غذایی یا دارویی به بیمارانی که امکان بلع دارو یا غذا را ندارند. انتقال دارو به رگ برای تاثیر سریع‌تر دارو بر بدن بیمار. استفاده جهت انتقال خون. استفاده جهت تزریق داروهای بیهوشی در عمل‌های جراحی. استفاده جهت تزریق مکرر دارو به بیمار بدون سوزن زدن‌های چندباره. کم کردن اثر روانی و دردهای مربوط به تزریق‌های مکرر به بدن بیمار. انواع آنژیوکت آنژیوکت ها در رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر رنگ از ویژگی‌های مشخصی برخوردار است و این ویژگی‌ها آن را برای کاربرد مشخصی مناسب می‌کند. کلاهک رنگی آنژیوکت‌ها مشخص‌کننده سایز سوزن محصول است. هرچه عدد سایز آنژیوکت کمتر باشد، در واقع قطر آن بیشتر است. در صورت درخواست و استعلام قیمت آنژیوکت با ما تماس بگیرید.

    پزشکی تهران
  • الکتروکوتر نو و کارکرده

    انواع الکتروکوترهای نو و کارکرده شما را خریداریم خرید و فروش انواع الکتروکوترهای : • الکتروکوترهای 60 وات – 70 وات – 80 وات ایرانی – مونوپلار – بای پلار - به قیمت کارخانه – سه سال گارانتی و خدمات پس از فروش - به همراه لوازم جانبی ( قلم – سرقلم – پدال – پلیت و ... ) • 50 وات LED ایتالیا – درحد نو – مونوپلار • الکتروکوتر متین – 400 وات – مونوپلار و بای پلار – کارکرده • الکتروکوتر مارتین آلمان 400 وات – مونوپلار و بای پلار – کارکرده • الکتروکوتر ولیلب آمریکا – 400 وات – مونوپلار – بای پلار • و انواع الکتروکوترهای دیجیتال و RF در برندها و مدل های مختلف • • تعمیرات پذیرفته می شود . الکتروکوتر فروش الکتروکوتر خریدالکتروکوتر تعمیرالکتروکوتر خدمات الکتروکوتر آشنایی با دستگاه الکتروکوتر الکتروکوتر چیست؟ الکتروسرجری چیست ؟ الکتروکوتر آر اف الکتروکوتر RF قیمت الکتروکوتر الکتروکوتر چشمی عکس الکتروکوتر

    پزشکی تهران