مهمترین ماشین آلات ساخت زغال، کوره زغال و دستگاه زغال فشرده

یکی از بهترین و پر درآمد‌ترین روش‌های سرمایه گذاری، راه اندازی خط تولید زغال فشرده می‌باشد. با راه اندازی یک خط تولید بر این اساس، شما می توانید درآمد بالایی کسب کنید به شرط اینکه آشنایی کاملی به فرآیند تولید و مهمترین ماشین آلات برای ساخت زغال فشرده داشته باشید.

علت اینکه تولید زغال فشرده می تواند یک شغل پردرآمد باشد، مربوط به تقاضای بالای آن در تمام کشورها و همچنین دسترسی آسان به مواد اولیه آن است.

مهمترین ماشین آلات برای ساخت زغال فشرده
برای تولید این محصول به چند دستگاه نیاز است که با فراهم کردن آنها می توانید زغال فشرده را به راحتی تولید کنید. در ادامه به منظور آشنایی شما با این دستگاه ها، مهمترین ماشین آلات برای ساخت زغال فشرده را معرفی می کنیم.

دستگاه زغال فشرده
یکی از ماشین آلاتی که کیفیت آن برای تولید زغال فشرده، اهمیت بالایی دارد؛ دستگاه زغال فشرده است. ابتدا باید بگوییم زغال فشرده به دو شکل تولید می‌شود. در اولین روش زغال‌فشرده را از چوب معمولی تهیه می‌کنند. در روش دوم که تقریباً به صرفه‌تر است، از باقیمانده‌های چوب مثل خاک اره برای تولید زغال‌فشرده استفاده می‌شود. دستگاه تولید زغال فشرده، از جمله ماشین آلاتی است که برای تولید این محصول مورد استفاده قرار می گیرد.

این دستگاه نقش مهمی در کیفیت محصول خواهد داشت به همین دلیل به هنگام تهیه آن باید به نکات بسیاری همچون ظرفیت تولید، کیفیت اجزاء مختلف و قیمت آن توجه کرد. در ادامه سایر ماشین الاتی که در این فرآیند باید به آن توجه نمود را بررسی می کنیم.

خشک کن و سرند
یکی از دستگاه‌های مورد نیاز برای تولید زغال‌فشرده، دستگاه خشک کن نام دارد. این دستگاه می‌تواند مواد اولیه‌ای که وارد آن می‌شود را به طور کامل خشک کرده و رطوبت را از آن خارج کند. باقی ماندن رطوبت درون مواد اولیه یا چوب به هیچ وجه به صرفه نیست و ممکن است کیفیت زغال فشرده را تحت تأثیر قرار دهد. به همین دلیل به هیچ وجه نباید رطوبت درون چوب باقی بماند.

نوعی منبع حرارتی باعث فعالیت دستگاه خشک کن شده و در نتیجه رطوبت را از آن خارج می‌کند. در مرحله بعد مواد اولیه کاملاً خشک شده، باید وارد سرند یا صافی شود. همچنین در این مرحله میزان رطوبت از مرحله قبل کمتر نیز خواهد شد و به طور کامل اجزا قابل تفکیک خواهند بود.



لوله‌های سینوسی
لوله‌های سینوسی یکی دیگر از اجزای خط تولید زغال فشرده و از بخش‌های دستگاه خشک کن محسوب می‌شود. در واقع وظیفه اصلی لوله‌های سینوسی این است که خاک اره و مواد اولیه را به طور کامل خشک کند. مواد اولیه در طول لوله‌های سینوسی حرکت می‌کند. در حین حرکت و تحت تأثیر حرارت، کاملاً رطوبت را از دست داده و خشک می‌شود. آنچه که در صنعت مهم است، این است که لوله‌های سینوسی ابعاد و اندازه‌های استاندارد داشته باشند.طول لوله‌های سینوسی نباید از مقدار استاندارد کمتر باشد. این موضوع باعث می‌شود هنوز در انتهای لوله‌ها، مقداری رطوبت در مواد اولیه باقی بماند و کاملا خشک نشود. اگر طول لوله‌ها بیشتر از حد استاندارد باشد نیز ممکن است تمامی رطوبت در خاک اره از بین رفته و خاک اره بیش از حد معمول خشک شود.



دستگاه اکسترودر
مهمترین دستگاه در طول فرآیند تولید زغال فشرده، دستگاه اکسترودر زغال است. این دستگاه یکی از بخش‌های مهم در راه اندازی ساخت زغال‌فشرده را تشکیل می‌دهد. در نتیجه برای راه اندازی خط تولید زغال فشرده، باید حتماً به آن توجه ویژه ای داشت. دستگاه اکسترودر انواع مختلفی دارد. با توجه به برند سازنده، این دستگاه می‌تواند بر کیفیت نهایی زغال‌فشرده مؤثر باشد.

به عنوان مثال اینکه زغال‌فشرده با کیفیت بالا یا پایین تولید شود، تا حد زیادی به کیفیت و کارایی اکسترودر بستگی دارد. این دستگاه می‌تواند پیوسته خاک اره و مواد باقیمانده زغال را وارد خط تولید زغال کرده و مواد اولیه را برای تولید زغال آماده کند.

یکی از مهمترین ویژگی‌های دستگاه اکسترودر این است که قدرت و توانایی بسیار بالایی دارد. به دلیل این ویژگی، این دستگاه معمولاً از انرژی بیشتری برای فعالیت استفاده می‌کند. در این خط تولید، از یک سیم کشی و ولتاژ برق برای دستگاه ها استفاده می‌شود. اما دستگاه اکسترودر به دلیل قدرت بالا و مصرف انرژی بیشتر، باید از یک منبع جداگانه به عنوان منبع تغذیه استفاده کند تا کارکرد و کارایی لازم را داشته باشد.



کوره صنعتی زغال
کوره زغال برخلاف دستگاه زغال اکسترودر مصرف انرژی بسیار پایین‌تری دارد. در واقع نقش کوره زغال این است که زغال‌هایی که در مراحل قبلی تولید می‌شود را با کیفیت بسیار بالاتر عرضه کند. در واقع ممکن است در مراحل قبلی زغال مورد نظر دچار آسیب یا شکستگی شده یا مقداری گازهای صنعتی وارد آن شده باشد.

کوره زغال می‌تواند به طور کامل این مواد اضافی را از آن خارج کرده، آسیب های به وجود آمده در آن را از بین ببرد و یک زغال کامل را تحویل دهد. یکی از بهترین ویژگی‌های این دستگاه این است که قابلیت تولید زغال در شکل‌های هندسی متفاوت را دارد و زغال‌های مختلف با کاربردهای متفاوت را تولید می‌کند. مثلاً می‌تواند زغال لازم برای پختن کباب یا زغال برای آتش و قلیان را در شکل‌های مختلف تولید کند.

در این مطلب از مجموعه سازه ابتکار ارشد به طور کامل درباره مهمترین ماشین آلات برای ساخت زغال فشرده، دستگاه زغال فشرده و ابزار و قطعاتی که برای تولید زغال‌فشرده مورد نیاز است؛ صحبت کردیم. اگر علاقمند هستید با راه اندازی خط تولید زغال فشرده درآمد مناسبی داشته باشید، باید به یک مجموعه معتبر مراجعه کنید تا بتوانید این دستگاه‌ها را با کیفیت بالا و همچنین ضمانت و گارانتی اصالت کالا خریداری کنید. همچنین با توجه به تنوع این محصولات در کشور؛ ممکن است قیمت این محصولات بسیار متفاوت باشد.


۱۸ آبان ۱۴۰۱


محصولات مشابه
  • فروش دستگاه لیزر حکاکی و برش co2 غیرفلز مارک بیوند

    فروش دستگاه لیزر حکاکی و برش co2 غیرفلز مارک بیوند

    شرکت پارس کیا مهنام تنها نماینده فروش و خدمات دستگاه های حکاکی – برش لیزر مارک بیوند در ایران دستگاه های لیزر مخصوص کار غیر فلز جهت حکاکی و برش پارچه، چرم، پلکسی، ام دی اف، مقوا، فوم، چوب، و ... جهت ماکت سازی تولیدی کیف و کفش و تبلیغات- تابلو سازی ، معرق، ساخت تندیس و ... استفاده می شود این دستگاه ها توانایی حکاکی سنگ ( تزئینی و سنگ قبر) و شیشه را نیز دارد ساخت کشور چین مارک بیوند( beyondlaser) و مارکxi لیزر ساخت چین دستگاه ها با میزهای متفاوت از نظر اندازه و توان جوابگوی اکثر صنایع و تولیدات می باشد ابعاد میزها : به سانتیمتر است میز 60*40 میز 90*60 میز 130*90 میز 140*90 میز 130*180 میز 130*250 دارای توان های 80-100-130-150 وات با تیوپ های 10.000 ساعته همراه با چیلر 5000 یخچالی اتوماتیک و مکنده و دمنده دستگاه دارای مین برد حرفه ای با صفحه نمایشگر رنگی، قابلیت نمایش طرح را داراست. دستگاه ها دارای یک سال گارانتی تعویض قطعات و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند . آموزش کار با دستگاه به صورت رایگان در محل مشتری انجام می شود . فروش به صورت نقد ( با تخفیف ویژه) و اقساط می باشد با تشکر واحد فروش خانم بامداد شماره همراه 09109103925

    ماشین‌آلات تهران
  • تولید ، فروش و تعمیرات کمپرسورهای اسکرو و پیستونی

    تولید ، فروش و تعمیرات کمپرسورهای اسکرو و پیستونی

    شرکت هواپویا تولید کننده کمپرسورهای اسکرو و پیستونی با بهره گیری از دانش فنی روز، ارائه دهنده خدمات ذیل می باشد : - کمپرسور هواپویا در جهت کسب رضایت مشتریان کلیه امور تعمیرات ، سرویس و نگهداری کمپرسورهای هوا را با اعزام مهندسین فنی شرکت در محل مورد نظر انجام می دهد. - خرید و فروش انواع کمپرسور دست دوم و معاوضه کمپرسور دست دوم با نو - مشاوره ، طراحی و نصب و راه اندازی و نگهداری انواع سیستم های هوای فشرده - تأمین قطعات و تجهیزات کمپرسورهای هوای فشرده - تولید انواع کمپرسور اسکرو از 600 الی 22000 لیتر در دقیقه از فشار 7 الی 13 بار - تولید انواع کمپرسور پیستونی از 80 الی 3000 لیتر در دقیقه با فشار 6 الی 12 بار - تولید انواع کمپرسور فشار قوی 40 بار فشار - تولید مخازن تحت فشار - تهیه انواع فیلتر رطوبت گیر - تهیه درایرهای تبریدی و شیمیائی - تهیه انواع الکترو موتور ، ژنراتور ** ضمنا کلیه امور مربوط به تعمیرات کمپرسورهای هوا با تعیین وقت قبلی و اعزام مهندسین شرکت در محل مورد نظر انجام می پذیرد. ** شماره تماس : 55257301 (021) 55259307 (021) 09123198612\\

    ماشین‌آلات تهران
  • دستگاه پتوشور صنعتی قیمت

    دستگاه پتوشور صنعتی قیمت

    ماشین سازی ارابه ایلقار تولید کننده انواع دستگاه ها و ماشین الات قالیشویی تنها دستگاه قالی شور با امکان شستشوی اسلامی در ایران و دقت فوق العاده در شستشوی فرش و دستگاههایی کاملا هوشمند به شماره ثبت 16064 انواع پتو شورهای صنعتی در سایزهای مختلف و لحاف شور ، انواع قالیشور اتوماتیک ریلی ، قالیشور اتوماتیک 4 کاره فول دارای برس مسواکی و شلاق زن و برس گرد دیسکی و دارای برس سیلندری و غلطک ابگیری ، تولید و صادرات انواع قالیشور های میزی چند کاره ، قالیشور 2 برسه و دوسیلندری و قالیشور غلطکی ، تولید انواع آبگیر و خشک کن های فرش و موکت و قالی و... شرکت ارابه ایلقار تولید کننده انواع پتوشوی صنعتی با ظرفیت های مختلف جنس دستگاه از نوع استیل و یا گالوانیزه می باشد ظرفیت دستگاه پتوشویی : 20 ، 30 ، 40 ، 50 ، 60 ، 80 ،110 کیلوگرم است یعنی از 2 الی 10 پتو می توانید بسته به مدل داخل دستگاه بارگذاری کنید پتوشوی هم به صورت نیمه اتوماتیک و هم به صورت پتوشور اتوماتیک تولید می شود عمل شستشو و آبگیری توسط یک دستگاه انجام می شد لطفا جهت اطلاع از شرایط فروش اقساطی و قیمت پتوشوی ها با کارشناسان ما در تماس باشید. آدرس کارخانه: تبریز- یک کیلومتر بعد از پلیس راه تبریز صوفیان- جنب دوکال بتن- ماشین سازی ارابه ایلقار

    ماشین‌آلات آذربایجان شرقی
  • قطعات لیفتراک نیسان

    قطعات لیفتراک نیسان

    نمایندگی پارت تجهیز آران وارد کننده قطعات لیفتراک نیسان با کادر مجرب و متخصص در زمینه لیفتراک نیسان و قطعات آن آماده تامین نیاز مشتری در زمینه ی قطعات لیفتراک نیسان به صورت مستقیم و بدون واسطه طی یک طرح ویژه می باشد. انواع لوازم و قطعات یدکی لیفتراک نیسان باطری لیفتراک نیسان در ظرفیت ها و ابعاد مختلف لاستیک لیفتراک نیسان و تایر توپر لیفتراک نیسان شاخک لیفتراک نیسان در تناژ و طول های مختلف انواع الحاقی لیفتراک نیسان انواع ساید شیفت لیفتراک نیسان اکسل لیفتراک نیسان رادیاتور لیفتراک نیسان انواع لوازم برقی لیفتراک نیسان قطعات موتور لیفتراک نیسان قطعات دکل لیفتراک نیسان صندلی، آینه، فرمان، چراغ و سایر لوازم یدکی لیفتراک نیسان اورهال لیفتراک و بازسازی اساسی لیفتراک نیسان تجهیزات لیفتراک نیسان قطعات یدکی لیفتراک نیسان برای انتخاب مناسب با متخصص ما تماس بگیرید.

    ماشین‌آلات تهران